PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 1 | 5--21
Tytuł artykułu

Polskie firmy na konkurencyjnym rynku międzynarodowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany społeczno-gospodarczo-polityczne usytuowały polskie firmy w diametralnie odmiennych warunkach funkcjonowania. System gospodarki planowej zastąpiono gospodarką wolnorynkową, w której zasada konkurencji decyduje o sukcesie lub porażce firmy. Współczesne mechanizmy rynku wymuszają na firmach uruchamianie procesów zapewniających im funkcjonowanie w nowym otoczeniu. Fundamentem zmian jest przede wszystkim nowoczesna filozofia zarządzania, implementująca zarządzanie wiedzą i strategia, oparta na wskaźnikach, uzyskanych na podstawie mierników materialnych i niematerialnych, tzw. innowacyjnym mierniku wartości oferowanej. Zmiany zatem muszą odnosić się do: kompleksowego zarządzania jakością, szybkości produkcji i dostawy, terminowości dostarczania produktu (usługi), upraszczania procedur produkcyjnych, tworzenia firmy zorientowanej na klienta, zarządzania kosztami działań, decentralizacji zarządzania, stałej edukacji oraz redefinicji procesów. Jednakże wprowadzenie ww. procesów w firmie jest możliwe w przypadku prowadzenia odpowiedniej polityki przedsiębiorczości i stworzenia jej dobrych warunków nie tylko do funkcjonowania, ale także rozwoju.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
5--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.