PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 74 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych | 743--757
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu a proekologiczna działalność przedsiębiorstwa na rynku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility and the Ecological Market Activity of the Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzią przedsiębiorstw na wyzwania zrównoważonego rozwoju powinno być realizowanie przez nie w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu takiej działalności rynkowej, która przyczyni się do ochrony środowiska naturalnego. Aby jednak jej efekt mógł utrzymywać się w dłuższym okresie, przedsiębiorstwa powinny realizować kompleksowe i spójne działania w obszarze marketingu ekologicznego(abstrakt autora)
EN
The response of the company to the challenges of sustainable development should be such market activity within corporate social responsibility that will contribute to the protection of environment. However, to provide lasting effects of this activity, companies should implement comprehensive and coherent actions within the environmental marketing.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • B. Piontek, Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, PWN, Warszawa 2002,
  • J. Pezzey, Sustainability: an interdisciplinary guide, The Whitehorse Press, Cambridge 1992,
  • K. Peattie, Sustainable marketing: marketing re-thought, re-mixed and re-tooled, w: Critical marketing defining the field, red. M. Saren, P. Maclaran, C. Goulding, R. Elliot, A. Shankar, M. Catteral, Butterworth Heinemann, Berkshire 2006, s. 192-210.
  • T. Gasiński, G. Piskalski, Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2009,
  • 10 zasad Global Compact, http://globalcompact.org.pl/pol/Global-Compact/10-Zasad-GC.
  • Green paper - Promoting a European framework for corporate social responsibility http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!DocNumber&lg=en& type_doc=COMfinal&an_doc=2001&nu_doc=366.
  • B. Rok, Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście przemian rynkowych, w: Zarządzanie zasobami ludzkimi, teraźniejszość i przyszłość, red. S. Borkowska, IPiSS, Warszawa 2006, s. 303.
  • B. Rok, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004,
  • A. Paliwoda-Matiolańska, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa 2009,
  • D. Birch, Corporate Social Responsibility: some key theoretical issues and concepts for new ways of doing business, "Journal of New Business Ideas and Trends" 2003, No. 1, s. 1-19.
  • Kodeks etyki dla przedsiębiorców www.kig.pl/index.php/Kodeks-etyki-dla-przedsiebiorcow.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport z badania działalności firm należących do Klubu Partnera Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, red. L. Wojtasiewicz, Bogucki Wyd. Naukowe, Poznań 2008,
  • E. Parsons, P. MacLaran, Contemporary issues in marketing and consumer behavior, Butterworth- Heinemann, Oxford 2009,
  • D. Crowther, A. Gueler, Corporate social responsibility http://bookboon.com/pl/ student/organisation/defining-corporate-social-responsibility.
  • J. Adamczyk, Marketing. Doświadczenia i trendy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007,
  • B. Rok, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004,
  • Kodeks etyki dla przedsiębiorców, www.kig.pl/index.php/Kodeks-etyki-dla-przedsiebiorcow.
  • P. Kotler, V. Wong, J. Saunders, G. Armstrong, Principles of Marketing. Fourth European edition, Pearson/Prentice Hall, Harlow 2005,
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport z badania działalności firm należących do Klubu Partnera Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, red. L. Wojtasiewicz, Bogucki Wyd. Naukowe, Poznań 2008,
  • K. Peattie, Environmental marketing management, meeting the green challenge, Pitman Publishing 1995,
  • M.J. Polonsky, P.J. Rosenberg, Reevaluating green marketing: a strategic approach, "Business Horizons" 2001, No. 9-10,
  • A. Menon, A. Menon, Enviropreneurial marketing strategy: the emergence of corporate environmentalism as marketing strategy, "Journal of Marketing" 1997, No. 1,
  • A. Prakash, Green marketing, public policy and managerial strategies, "Business Strategy and the Environment" 2002, nr 11,
  • Marketing. Podstawy i kontrowersje, red. W. śurawik, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2005,
  • Marketing. Doświadczenia i trendy, red. J. Adamczyk, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007,
  • K. Peattie, A. Crane, Green marketing: legend, myth, farce or prophesy?, "Qualitative Market Research An International Journal" 2005, No. 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.