PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 19 (3) Zeszyty Pedagogiczno-Medyczne : Innowacyjność i Kreatywność w Pedagogice | 211--225
Tytuł artykułu

Współpraca przedszkola z rodzicami w kontekście przystosowania dzieci do placówki przedszkolnej - komunikat z badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cooperation between Parents and the Kindergarten in the Context of Children's Ability to Adapt to the Kindergarten Environment - a Report on Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach w Polsce zauważa się wzrost zainteresowania procesami przystosowawczymi dzieci do instytucji wychowania zbiorowego. Wynika to z narastającego współcześnie problemu spadku zaradności wychowawczej rodzin i procesów obniżania się możliwości adaptacyjnych małych dzieci. Zrodziło to potrzebę zwrócenia szczególnej uwagi na zjawisko przystosowania dzieci do środowiska placówek przedszkolnych. Artykuł przedstawia badania, które miały na celu zbadanie efektywności współpracy przedszkola z rodzicami w kontekście adaptacji dzieci do przedszkola. Udowodniły one, że współpraca obu stron przebiega właściwie. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice są świadomi, że ich zaangażowanie w tym zakresie stanowi niezbędny element w edukacji najmłodszych. (abstrakt oryginalny)
EN
Processes of children's adaptation to educational institutions have generated an increased interest in Poland in recent years owing to the fact that the incremental problems of families' lower upbringing capabilities as well as degradation of small children's abilities to adapt have been observed. Thus the necessity to pay a special attention to the phenomena of children's adaptation to kindergartens has been recognised. The article presents the scientific research results; the examination focused upon the efficiency of cooperation between parents and kindergartens in the context of children's ability to adapt to the kindergarten environment. It has been proven that the cooperation of both parties is effective. Both teachers and parents are aware of the fact that their mutual engagement is indispensable for the early education processes. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • [1] Kienig A., Małe dziecko w przedszkolu - pierwsze doświadczenia społeczne w nowym środowisku, "Dziecko i jego świat" 2002, nr 3(14).
  • [2] Kwaśniewska M., Problematyka adaptacji dzieci do warunków przedszkolnych, [w:] Wybrane zagadnienia z pedagogiki przedszkolnej, red. E. Zyzik, Kielce 2009.
  • [3] Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa 2000.
  • [4] Modrzewski J., Adaptacja społeczna, [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, Warszawa 2003.
  • [5] Okoń W., Nowy słownik. pedagogiczny, Warszawa 1995.
  • [6] Parlak M., Metody poznawania dzieci w wieku przedszkolnym, [w:] Wybrane zagadnienia z pedagogiki przedszkolnej, red. E. Zyzik, Kielce 2009.
  • [7] Suświłło M., Wybrane problemy wczesnej edukacji: adaptacja w przedszkolu, Olsztyn 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341401

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.