PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 7 | nr 18 | 63--79
Tytuł artykułu

Business models of Polish enterprises during the economic crisis

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Well-structured business models allow to ensure relatively sustainable competitive advantage. Effective business model can also be a key factor facilitating survival during the economic crisis. This article presents characteristics of business models of selected Polish enterprises during the 2008-2013 economic crisis and demonstrates areas of models which determine enterprise's resilience to crisis. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
63--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Altunbas Y., Manganelli S., Marques-Ibanez D., Bank Risk During The Financial Crisis, Do Business Models Matter?, Working Paper / European Central Bank, 2011, no. 1394,.
  • Bitkowska A., Zarządzanie procesami biznesowymi, Wydawnictwo Vizja Press & IT, Warsaw 2009.
  • Business 2010: Embracing the Challenge of Change, Economist Intelligence Unit, 2005.
  • Collins D. L., Roman F. J., Chan H. C., An Empirical Investigation of the Relationship Between Profitability Persistence and Firms' Choice of Business Model: Evidence from the U.S. Airline Industry, "Journal of Management Accounting Research" 2011, vol 23
  • DaSilva C. M., Trkman P., Business Model: What it is and What it is Not, "Long Range Planning" 2013, vol. 46, no. 6-7.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warsaw 2004
  • Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw 2005
  • Expanding the Innovation Horizon, The Global CEO Study 2006, IBM Global Business Services, 2006
  • Falencikowski T., Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warsaw 2013.
  • Frankenberger K., Weiblen T., Csik M., Gassman O., The 4I-framework of Business Model Innovation: A structured View on Process Phases and Challenges, "International Journal of Product Development" 2013, vol. 3-4, no. 18.
  • Global Innovation Barometer, Global Research Findings & Insights, Strategy One, January 2013
  • Goldman M. M., Post-Crisis Sports Marketing Business Model Shifts, "Managing Global Transitions, International Research Journal" 2011, vol. 9, no. 2, pp. 171-184.
  • Johnson M. W., Christensen C. M., Kagermann H., Reinventing Your Business Model, "Harvard Business Review" 2008, vol. 86, no. 12.
  • Mączyńska E., Zawadzki M., Dyskryminacyjne modele predykcji bankructwa przedsiębiorstw, "Ekonomista" 2006, no. 2.
  • McIvor R., How the Transaction Cost and Resource-Based Theories of the Firm Inform Outsourcing Evaluation, "Journal of Operations Management" 2009, no. 27, pp 45-63
  • Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress.pl, Helion, Gliwice 2011.
  • Porter M. E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw 1992
  • Teece D.J., Business Models, Business Strategy and Innovation, "Long Range Planning" 2010, no. 43.
  • The Enterprise of the Future: The Global CEO Study 2008, IBM Global Business Services, 2008.
  • Velu Ch., Khanna M., Viewpoint, Business Model Innovation in India, "Journal of Indian Business Research" 2013, vol. 5, no. 3, pp. 156-170.
  • Winkler A. M., Haiss P R., Post-Crisis Business Models of Austrian Banks in Central and Eastern Europe, European Economics and Finance Society (EEFS) Conference, Athens 2010.
  • Zott C., Amit R., The Fit Between Product Market Strategy and Business Model: Implications for Firm Performance, "Strategic Management Journal" 2008, vol 29, pp. 1-26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.