PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1-4 | 7--30
Tytuł artykułu

Marketing społeczny w Polsce: działalność branży farmaceutycznej na rzecz świadomości zdrowotnej kobiet

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing społeczny wykorzystuje podstawowe pojęcia zaczerpnięte z marketingu komercyjnego, rozumienie jednak tego instrumentu obecnie dalekie jest od pierwowzoru. Ph. Kotler definiuje marketing jako "...proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów". Takie podejście do marketingu nie wyklucza zainteresowania przedsiębiorstwa kwestiami społecznymi - zresztą coraz bardziej widoczna staje się zmiana orientacji marketingowej, gdzie chodziło w głównej mierze o budowanie pozytywnych relacji z konsumentem, na orientację społeczną, w której szczególny nacisk kładzie się na budowanie zaufania w całym otoczeniu społecznym.
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Andreasen A.R., Marketing Social Change, Jossey-Bass, San Francisco 1995.
  • Bielski I., Podstawy marketingu, Wyd. TNOiK, Toruń 1999.
  • Decyzja z dnia 03.04.2007 r. znak: GIF-P-R-481-47/JD/07. Wykaz decyzji głównego inspektora farmaceutycznego nakazujących natychmiastowe zaprzestanie reklamy produktów leczniczych niezgodnej z przepisami ustawy prawo farmaceutyczne, 2007 rok, http://www.gif.gov.pl/?aid=138, [2008-01-28].
  • Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wprowadzenie, Astrum, Wrocław 2001.
  • Grzegorczyk A.M., Reklama prasowa, Agencja Reklamy BENTA, Warszawa 1997.
  • Kampania "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy", http://www.hpv.pl/index/archiwum/6073 [2008-01-28].
  • Kampania społeczna: "Stop pneumokokom", http://www.epacjent.pl/artykul.php?idartykul=2299, [2008-01-20].
  • Kodeks etyki reklamy, Rada Reklamy, Warszawa - 12 kwietnia 2006 roku, art. 1, ust.2.
  • Kodeks etyki reklamy, Rada Reklamy, Warszawa - 12 kwietnia 2006 roku, art. 3, lit.a.
  • Kodeks etyki reklamy, Rada Reklamy, Warszawa - 12 kwietnia 2006 roku, art. 3, lit.a, ppkt. 1.
  • Kodeks etyki reklamy, Rada Reklamy, Warszawa - 12 kwietnia 2006 roku, art. 6.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kotler Ph., Lee N., Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, Wiley&Sons, New York 2005.
  • Kotler Ph., Roberto E., Social Marketing: Strategies for Changing Public Behavior, Free Press, New York 1990.
  • Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing", Vol. 35: 1971, No 2.
  • Lindon D., Marketing politique et social, Dalloz, Paris 1976.
  • Maison D., Maliszewski N., Cause Related Marketing - Marketing zaangażowany społecznie, [w:] D. Maison, P. Wasilewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Warszawa 2002.
  • Michalik M., Mruk H., Uwarunkowania marketingu farmaceutycznego, "Marketing i Rynek", 2002, nr 2.
  • Oficjalna strona internetowa kampanii sppołecznej "Chronię życie przed rakiem szyjki macicy", http://www.hpv.pl/.
  • Oficjalna strona internetowa kampanii społecznej: "Stop pneumokokom", http://www.pneumokoki.pl [2008-01-20].
  • Pierwsze w Polsce kompleksowe badania na temat postaw konsumentów oraz liderów opinii wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu, www.fks. dobrestrony.pl/raporty/Raport-CSR.pdf [2008-01-27].
  • Prochenko P., Marketing społeczny. Bardzo to miłe, ale czy ma sens?, "Brief" 2003, nr 44.
  • Raport z badań "Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce", Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2003.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Rozporządzenie ministra zdrowia z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych, Dz. U. z dnia 24 grudnia 2002 r., Nr 230, poz. 1936.
  • Siemieniec I., Reklama narzędziem kreowania społecznych postaw konsumenckich, [w:] T. Kamiński, W. Pomykało (red.), Społeczna rola współczesnego marketingu, Materiały konferencyjne, Fundacja Innowacja, Warszawa 2004.
  • Skopińska A., Producent medykamentów straszy śmiercią, http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20070403&id=po01.txt, [2008-01-20].
  • Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998.
  • Uchwała Nr ZO 08/07 z dnia 30 maja 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn.. akt: K/14/07, K/15/07, K/16/07, K/17/07, K/18/07, K/19/07, K/20/07, K/21/07, K/22/07, K/23/07, K/24/07, K/25/07, K/28/07, K/29/07, K/30/07, K/31/07, K/34/07, K/36/07, http://radareklamy.org/logo/Uchwala_30.05.07_Wyeth.pdf, [2008-01-29].
  • Uchwała Nr ZO 37/07 z dnia 22 listopada 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt Z/01/07, http://radareklamy.org/uchwała,43.html, [2008-01-23].
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku, Dz. U. z 2003 r., nr 153, poz. 1503 ze zm., art. 16., ust. 1, pkt 2.
  • Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku, Dz. U. z 2003 r., nr 153, poz. 1503 ze zm., art. 16., ust. 1, pkt 3.
  • Ustawa - Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku. Tekst z uwzględnieniem zmian wprowadzonych ustawą dnia 30 marca 2007 r. o zmianie ustawy - Prawo farmaceutyczne oraz o zmianie niektórych ustaw - Dz. U. Nr 75.
  • Wstrzymana kampania "Stop pneumokokom", http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wstrzymana;kampania;stop;pneumokokom,59,0,234299.html, [2008-01-21].
  • www.beztoksyn.pl/.
  • www.lifetech.pl/produkty.php?p=7
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171341905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.