PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 1 (60) | 107--117
Tytuł artykułu

Fotografia w dziennikarstwie i reklamie - nowe trendy

Autorzy
Warianty tytułu
Photography in Media and Advertising - New Trends
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Korzystanie w mediach i reklamie z zasobów agencji fotograficznych opartych na modelu microstock stało się obecnie standardem. Fotografia microstockowa to zjawisko stosunkowo nowe. Jej rozwój jest związany z internetem i postępem technologicznym. W ostatnich latach na rynku medialnym dostrzeżono ciekawą niszę w postaci mniejszych firm, biznesów internetowych, start-upów i prywatnych użytkowników sieci, prowadzących swoje strony internetowe czy blogi. Jednocześnie doceniono potencjał fotografów- -amatorów, dysponujących coraz lepszym sprzętem, i do tworzenia nowego typu agencji fotograficznych - microstocks - posłużono się modelem crowdsourcing.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays there is nothing unusual in having recourse to stock photo agencies and microstock photo agencies, especially in the media and advertising industry. Microstock photography is a recent phenomenon, having strong connections with the development of internet and new technologies. This phenomenon might be seen as an interesting market niche because the content is primarily directed at smaller companies, online organizations/ internet companies, start-ups, and even individual web users. On the other hand it creates a chance for skilled amateur photographers using better equipment to sell their products. That is why the agencies are based on the crowdsourcing business model.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
107--117
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • M. Raszkowska, Fotografi a microstockowa. Praca magisterska napisana pod kierunkiem prof. dr. hab. W. Gogołka, WDziNP, Uniwersytet Warszawski 2007.
  • J. Abbot Miller, Pictures for rent. From stereoscope to stereotype [w]: Design. Writing. Research, ed. E. Lupton, London 2003, s. 120-124.
  • P. Frosh, The image factory: consumer culture, photography and the visual content industry, Oxford 2003, s. 37
  • C.M. Christensen, Przełomowe innowacje, Warszawa 2010.
  • Sierpiński, P. Zieliński, (Nie)cenione zdjęcia, "Press-Raport Foto" 2008, nr 5, s. 74-75.
  • D. Freer, Microstock photography: how to make money from your digital images, Burlington, Oxford 2008;
  • P. Saloutos, Monetizing microstock: turn your digital photography into income, New York 2012;
  • M. Millian, Stock and microstock photography, Charleston 2011;
  • N. Young, (micro)stock: from passion to paycheck, ebook Craft & Vision, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342305

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.