PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 42 Marketing relacji : zakres implementacji koncepcji | 11--18
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa z klientem instytucjonalnym w warunkach stosowania koncepcji marketingu relacji

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Communication with an Institutional Client in the Conditions of the Usage of the Concept of Relationship Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing jest kategorią dynamiczną, dostosowującą się do zmian zachodzących w otoczeniu konkurencyjnym i technologicznym przedsiębiorstw. Najmłodszą, ale szybko zdobywającą zwolenników koncepcją marketingu jest marketing relacji. Mimo że nie można jej uznać za całkiem nową, przyniosła ona przełom w myśleniu marketingowym. Podstawową ideą marketingu relacji jest kreowanie, utrzymywanie długookresowych więzi z klientami, a także innymi uczestnikami rynku w celu dostarczenia klientom coraz większych korzyści i satysfakcji. Zasadniczą zmianą, jaką przyniosła koncepcja marketingu relacji, jest przesunięcie punktu ciężkości z procesu zdobywania klientów na proces ich utrzymywania. Marketing relacji nie eliminuje tradycyjnego marketingu koncentrującego się na samej transakcji, ale według Ph. Kotlera, utożsamiany niemal powszechnie z koncepcją marketingu transakcyjnego, współczesny marketing to coś więcej niż sztuka zdobywania klienta. Pozyskiwanie nowych klientów winno być traktowane wyłącznie jako wstępny etap procesu marketingowego. Równie ważne są umiejętności utrzymywania i rozwijania klienta poprzez tworzenie, dawanie i komunikowanie mu wartości, które mają dla niego największe znaczenie. (fragment tekstu)
EN
Relationship marketing is the youngest concept of marketing. The fundamental change, which that concept brought, is a movement of the attention from the process of catching clients to the process of keeping them. The relationship marketing functions specially well on the institutional market where individual transactions are very rare. Usually the first transaction constitutes the beginning o f a long cooperation. Creating the lasting bonds between seller and client within the relationship marketing promotes the marketing communication. The relationship marketing demands an effective system of communication which becomes a useful exchange of information between recipient and information source. The permanent contact with a client is aimed at a quick reaction to his changeable needs and preferences and informs him about the newnesses related to a supplier's offer. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • M. Wejtko: Dożywotni romans z klientem. "Marketing Servis" 1998, No 11.
  • Th. Levitt: The Marketing Imagination. Free Press, New York 1983. s. 48.
  • E. Gummesson: The New Marketing: Developing Long Term Interactive Relationships. "Long Range Planning" 1987, No 4, s. 14.
  • J. Otto: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. C.H. Beck, Warszawa 2001, s. 249.
  • J. Kramer: Orientacja na klienta a jej ograniczenia. W: Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne, kierunki badań. Red. L. Żabiński. AE. Katowice 1999. s. 58.
  • Marketing na rynku instytucjonalnym. Red. T. Gołębiowski. PWE, Warszawa 2003, s. 16.
  • J.W. Wiktor: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. PWN, Warszawa 2001, s. 10.
  • B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, B. Korona: Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Difin, Warszawa 2004, s. 17.
  • K. Karcz: System informacji marketingowej przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. W: System komunikacji marketingowej. Red. T. Kramer. WSZMiJO, Katowice 2004, s. 75.
  • I.H. Gordon: Relacje z klientem. Marketing partnerski. PWE, Warszawa 2001, s. 69.
  • R. Milic-Czerniak: CRM jako element systemu informacji marketingowej. W: System komunikacji marketingowej. Red. T. Kramer. WSZMiJO, Katowice 2004, s. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.