PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 42 Marketing relacji : zakres implementacji koncepcji | 111--119
Tytuł artykułu

Znaczenie lokalnych układów partnerskich w tworzeniu oferty turystyki postindustrialnej

Autorzy
Warianty tytułu
The Significance of the Local Partnership in Creating the Post-Industrial Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie ma na celu pokazanie znaczenia lokalnych układów partnerskich w tworzeniu oferty turystyki industrialnej. Szczególną uwagę zwrócono na korzyści płynące z inwestycji w dziedzictwo nauki i techniki (rewitalizacja, budowa muzeów i innych obiektów użyteczności publicznej związanych z kulturą techniczną itd.). Podjęto też próbę wytłumaczenia potrzeby zaangażowania w rozwój turystyki postindustrialnej wielu rożnych podmiotów, które potencjalnie mogą stać się beneficjentami korzyści związanych z jej rozwojem. Rozwój turystyki poprzemysłowej wiąże się ze zmianami w zachowaniach i preferencjach turystów, których wykorzystanie może sprzyjać aktywizacji obszarów, na których istnieje odpowiednia infrastruktura stanowiąca potencjalną atrakcję turystyczną. Opisane w opracowaniu zjawiska tłumaczą zainteresowanie turystyką industrialną jako atrakcyjną ofertą turystyczną i podkreślają niezbędność podejmowania wysiłków zmierzających ku jej rozwojowi oraz aktywizacji działań promocyjnych. Oczywisty staje się fakt, że promocja miasta, regionu jest ważnym - o ile nie najważniejszym - czynnikiem jego rozwoju. Nie wystarczy już sam fakt posiadania przez dane miasto, region realnych rzeczy, atrakcji, zabytków. Dziś należy umieć wypromować i sprzedać wszelkie jego zalety. Jeśli na danym obszarze takowych zalet brakuje, to wyzwaniem dla władz i mieszkańców winno być ich wytworzenie. W efekcie ma to doprowadzić do zbudowania dobrego wizerunku miasta, regionu i przynieść wymierne korzyści materialne jego mieszkańcom. (fragment tekstu)
EN
The fundamental subject of this article is an industrial tourism offer perceived as a chance of a city or industrial region development. The aim o f the following study is to show the meaning of the local partnership in creating the industrial tourism offer. Particular emphasis was put on the benefits of the science and technology investments. Development o f the industrial tourism involves change in the tourists' behaviour and preferences. The phenomena described in this paper explain an interest in the industrial tourism as a tourist attraction and emphasize the indispensability for making a promotional effort. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • I. Jędrzejczyk: Ekologiczne uwarunkowania i funkcje turystyki. "Śląsk", Katowice 1995, s. 90.
  • S. Medlik: Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa. PWN, Warszawa 1995.
  • J. Altkorn: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa 1994, s. 98.
  • A. Niezgoda, P. Zmyślony: Popyt turystyczny uwarunkowania i perspektywy rozwoju. AE, Poznań 2003.
  • J. Kaczmarek. A. Stasiak, B. Włodarczyk: Produkt turystyczny. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005, s. 74-77.
  • B. Gregor, M. Marks: Związki i stowarzyszenia gmin jako forma partnerstwa (na przykładzie gmin wiejskich województwa łódzkiego). W: Partnerstwo w regionie. Red. J. Karwowski. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin 2004, s. 185.
  • P. Chlipała, M. Rutkowski: Relacje samorządu terytorialnego z otoczeniem w świetle badań gmin województwa małopolskiego. W: Lokalne układy partnerskie. Red. J. Karwowski. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin 2004, s. 22.
  • J. Karwowski: Partnerstwo w regionie - modny slogan czy determinanta rozwoju. W: Partnerstwo w regionie. Red. J. Karwowski. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin 2004, s. 133.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171342915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.