PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 6 | 167--174
Tytuł artykułu

Wartość dodana w komunikacji marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
Added Value in Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie niespójności pomiędzy założeniami filozofii marketingowej a proponowaną metodologią marketingową na poziomie instrumentów marketingu mix. Niespójności takie można obserwować szczególnie w zakresie podsystemu komunikacji marketingowej. Na początku autor wskazuje na rolę wartości dla klienta zarówno w idei marketingu, jak i w głównych koncepcjach metodologicznych: segmentacji rynku, koncepcji pozycji produktu, a także ogólnej koncepcji marketingu mix. Zasadniczą część artykułu stanowi ocena, w jakim stopniu wartość dla klienta jest i w jakim może być rozpatrywana w zarządzaniu reklamą, public relations, promocją uzupełniającą i wreszcie w sprzedaży osobistej. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims to show some inconsistencies between marketing philosophy and the methodology ingredients applied at the level of marketing mix. These inconsistencies are especially true in certain areas of the so called communication mix. The author points out the importance of consumer value both for the marketing idea and for such fundamental methodology concepts as market segmentation, product positioning, and marketing mix. A central part of the paper is preoccupied with assessing the extent to which consumer value guides, or should guide, decisions made in advertising, public relations, sales promotion and personal selling. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. PWE, Warszawa, 2001.
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A., Global marketing. The Dryden Press, Fort Worth 1996.
  • Kotler Ph., odpowiada na pytania na temat marketingu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2004.
  • Prymon M., Strategia marketingowa. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1989.
  • McCarthy J.E., Perreault W., Basic marketing. Irwin, Boston 1990.
  • Prymon M., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu, Ekspert, Wrocław 1999.
  • Bovee C.L., Arens W.F., Contemporary advertising, Irwin, Homewood 1986.
  • Michalski E., Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Engel J.F., Warshaw M.R., Kinnear T.C., Promotional strategy, Irwin, Boston 1991.
  • Prymon M., Współczesne problemy zarządzania public relations, Zeszyty Naukowe WSB w Poznaniu Nr 3, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.