PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 187--197
Tytuł artykułu

Satysfakcja studenta jako przedmiot badań marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
Student Satisfaction as the Subject of Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na zyskującą na znaczeniu problematykę badania satysfakcji studentów. Skoncentrowano się w nim min. na korzyściach, jakie mogą one przynieść i przynoszą realizującym je uczelniom w wybranych metodycznych aspektach ich realizacji oraz doświadczeniach polskich i zachodnich uczelni w zakresie sposobów badania satysfakcji studentów. W tekście wykorzystano wyniki analizy zarówno źródeł wtórnych, jak i badań własnych autorki.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to focus on the issue of students satisfaction research which is gaining significance. The author concentrates among others on benefits that the research can bring and brings to universities which do it, on chosen methodological aspects of its conducting, as well as on the experience of Polish and western universities in the field of the ways of students satisfaction research. The results of the analysis of secondary sources of information as well as the results of the author's own research are used in the article.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • [1] Falkowski A., Tyszka Т., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
  • [2] Figiewiez R., Badanie zadowolenia ze studiowania - pierwszy krok w stronę akredytacji środowiskowej, http://www.cbe.ahe.lodz.pl/archiwaina__cbrk/akredytacja.pdf.
  • [3] Figiewiez R,, Metoda badania zadowolenia ze studiowania. Doskonalenie jakości zarządzania uczelnią, http://www.cbe.ahe.lodz.pl/archiwalna_cbrk/innoacjc2 2002.pdf.
  • [4] Hothum Ch., Spintig S., Customer satisfaction research, ESOMAR Handbook of Market and Opinion Research, wyd. 4, Amsterdam 1998, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • [5] Jachnis A., Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa 2007.
  • [6] Jurkowitsch S,, A Student Satisfaction Model for Higher Education Providers. Based on the Example of the Universities of Applied Science in Austria, Verlag Dr. Kovac, Hamburg 2006.
  • [7] Katalog PTBRiO 2007.
  • [8] Kirp D.L., Shakespeare, Einstein and the Bottom Line. The Marketing of Higher Education, The Marketing of Higher Education, Harvard University Press, 2004.
  • [9] Kulczycka A., Wyższa szkoła wstydu. Studenci oceniają wykładowców, "Gazeta.pl Rzeszów", http://miasta.gazeta.p1/rzeszow/l,34975,7171165,Wyzsza Szkoła Wstydu Studenci oceniają wykladowcow.htm, 21.10.2009.
  • [10] Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • [11] Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  • [12] Pukas A., CRM jako narządzie wspomagające badania satysfakcji klientów, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, AE, Wrocław 2003.
  • [13] Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2001.
  • [14] Sikora Т., Kafel P., Badania satysfakcji klientów w przedsiębiorstwach z funkcjonującym systemem zarządzania jakością "Marketing i Rynek" 2004, 8.
  • [15] Student satisfaction rate slips, B BC News, http://news.bbc.co.Uk/2/hi/uk_news/education/8187227. stm, 6.08.2009.
  • [16] Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.), Marketingowe testowanie produktów, PWE Warszawa 2000.
  • [17] Suhre Cor J.M., Jansen Ellen P. W. A., Harskamp E.G., Impact of degree program satisfaction on the persistence of college students, "Higher Education: The International Journal of Higher Education and Educational Planning" 2007, vol. 54, no. 2.
  • [18] Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o Szkolnictwie Wyższym.
  • [19] White N.R., The customer is always right?: student discourse about higher education in Australia, "Higher Education" 2007, vol. 54.
  • [20] Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/In Search of Excellence.
  • [21] www.noellevitz.com.
  • [22] www.thestudentsurvey.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.