Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Amadeus Privilege and Odpoczne.pl Travel Coupons for Companies as Examples of Loyalty Programs on the Business to Business Market in Tourism
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule zostaną zaprezentowane podstawowe korzyści wykorzystania oraz etapy projektowania programów lojalnościowych. Przykładami praktycznej implementacji programów lojalnościowych na rynku business to business będą: światowy lider w zakresie rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej - firma Amadeus, oraz internetowy serwis turystyczny Odpoczne.pl. Program lojalnościowy "Amadeus Privilege" adresowany jest do odbiorców i użytkowników usług - agentów turystycznych, dokonujących rezerwacji hotelowych, oraz sprzedaży biletów lotniczych przez system rezerwacyjny Amadeus. Serwis turystyczny Odpoczne.pl umożliwia z kolei, dzięki systemowi bonów turystycznych, zainteresowanym przedsiębiorstwom motywowanie swoich pracowników oraz nagradzanie partnerów biznesowych.(fragment tekstu)
The main objective of loyalty programs is to provide support for the process of winning a loyal client, which should result in making the client stay with the given travel enterprise and making client's resignation from its services more and more diffi cult. The hereby article presents basic rules for loyalty programs implementation, as well as a practical examples of loyalty programs on business to business market such as program named "Amadeus Privilege" addressed to tourism agencies employees or system of travel coupons for companies by Odpoczne.pl. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--96
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Przybyłowski, S. Hartley, R. Kevin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 148-151
- J. Światowiec, Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006, s. 55-59.
- Szerzej: M. Musioł, A. Gołębicka, Dotrzeć do wszystkich w B2B, "Marketing w Praktyce"2009, nr 4, s. 6.
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 531.
- I. Michalska-Dudek, A. Rapacz, Kształtowanie lojalności klienta biur podróży z wykorzystaniem programów lojalnościowych, w: Gospodarka turystyczna w regionie. Wybrane zagadnienia jej funkcjonowania, red. A. Rapacz, Wydawnictwo AD-REM, Jelenia Góra 2009, s. 115.
- Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 60-62.
- E. Rudawska, Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005, s. 16.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Wydawnictwo Gebethner & S-ka, Warszawa 1994, s. 46.
- P. Krzeszowiak, M. Trejtowicz, Program lojalnościowy: elitarny czy masowy?, "MpK-T"2009, nr 243, s. 1.
- Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Turystyka - poczta - telekomunikacja, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 26-27.
- Przedsiębiorstwo turystyczne, red. A. Rapacz, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007, s. 167 -168.
- W. Błaszczuk, K. Łopaciński, J. Moskała, M. Nalazek, K. Sikora, Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, Polskie Zrzeszenie Hoteli i Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2003, s. 32.
- E. Wolska, Programy lojalnościowe - twarde korzyści (część 1 - zasady ogólne), "MpK-T"2007, nr 168, s. 2.
- A. Olczak, M. Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006, s. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343791