PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 475--481
Tytuł artykułu

Pedagogy of creativity or creative pedagogy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The concept of creativity is present in all areas of human activity, including modern foreign languages teaching and learning (the field of pedagogy, didactics and methodology). According to Encyclopedia of Giftedness, Creativity and Talent (2009: 200) "[c]reativity can be understood only if it is clearly defined". It is vital to note that members of the National Advisory Committee on Creative and Cultural Education (NACCCE), established in 1998 by the Secretary of State for Education and Employment and the Secretary of State for Culture, Media and Sport in England distinguish between the idea of teaching creatively (in an interesting and effective manner), and teaching for creativity (developing students' individual abilities to think and act creatively which, as a matter of fact, is carried out in three steps: encouraging, identifying and fostering). (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
475--481
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dörnyei, Z. (2001a). Teaching and researching motivation. Harlow: Longman.
  • Dörnyei, Z. (2001b). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Góralski, A. (1996). Reguły treningu twórczości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Góralski, A. (2003). Teoria twórczości. Eseje filozoficzne i pedagogiczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  • Harmer, J. (1995). The practice of English language teaching. London: Longman.
  • Jastrzębska, E. (2011). Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym (na przykładzie języka francuskiego). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Komorowska, H. (Ed.). (2000). Nauczanie języków obcych w zreformowanej szkole. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
  • Komorowska, H. (2003). Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
  • Komorowska, H. (2006). Teaching English as a lingua franca. In J. Zybert (Ed.). Issues in foreign language learning and teaching (111- 123).
  • Komorowska, H. (Ed.). (2011a). Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
  • Komorowska, H. (2011b). Cel kształcenia językowego - autonomia ucznia. In Komorowska (Ed.). Nauka języka obcego w perspektywie ucznia (58-77).
  • Nęcka, E. (1998). Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Nęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Rolstad, K., Mahoney, K., & Glass, G. V. (2005). The big picture: a meta-analysis of program effectiveness research on English language learners. In Educational Policy, 19(4), 572-594.
  • Szmidt, K. J. (2003). Współczesne koncepcje wychowania do kreatywności i nauczania twórczości: przegląd stanowisk polskich. In K. J. Szmidt (Ed.). Dydaktyka twórczości. Koncepcje - Problemy - Rozwiązania (19-133).
  • Szmidt, K. J. (Ed.). (2003). Dydaktyka twórczości. Koncepcje - Problemy - Rozwiązania. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Szmidt, K. J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • The National Advisory Committee on Creative and Cultural Education. (1999). All our futures: creativity, culture and education. Retrieved from http://www.cypni.org.uk/downloads/ alloutfutures. pdf
  • Zybert, J. (1999). Errors in foreign language learning. The case of Polish learners of English. Warsaw: Warsaw University, Institute of English Studies.
  • Zybert, J. (Ed.). (2006). Issues in foreign language learning and teaching. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Zybert, J. (2006). On (de-)motivating language learners. In J. Zybert (Ed.). Issues in foreign language learning and teaching (194-210).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171343853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.