PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 28 Społeczeństwo informacyjne w świecie rzeczywistym i wirtualnym | 421--431
Tytuł artykułu

Aktualny stan i rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Current State and Development of Information Society in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jesteśmy w kontakcie", "na łączach" - to słowa, którymi często posługują się młodzi ludzie i nie zawsze są rozumiani przez starszych. Jednak postęp technologiczny i siły rynkowe są siłą napędową rewolucji komunikacyjno-informacyjnej. Społeczeństwo informacyjne, które swój początek datuje na drugą połowę XX wieku, opiera się na bardzo szybkim rozwoju technologii teleinformatycznych. Dzięki telefonii komórkowej oraz Internetowi możliwa jest szybka komunikacja oraz dostęp do informacji na tak bardzo dużą skalę, o jakiej długo nikt nawet nie marzył. Obecnie możliwość podróżowania, przemieszczania się między różnymi krajami wymaga czasu, jednak nie jest to problem przy gromadzeniu i przepływie informacji dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii. Określenie "informacyjny" zwraca uwagę na rolę informacji, która staje się celem ludzkich dążeń i nabiera wartości materialnej, staje się więc kapitałem. Nie bez powodu mówi się, że ten, kto ma informacje - wygrywa. Umiejętność zdobywania informacji często ma wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.(fragment tekstu)
EN
Objective of this paper is to analyze the situation in Poland in Information Society. The term Information Society was developed in the second half of 20th century and based on a very rapid development of ICT. Information has became a product, the word "information" draws attention to the role of information, which becames the goal of human aspirations and values of material gains, it becames a capital. A principal component analysis has been performed in order to identify the percentage of people in Poland who use the ICT products and show how Poland looks against Europe. Unfortunately Poland is still in the middle of the list done by World Economic Forum in 2009. What is interesting, according to researches done by GUS in Poland we can observe development of society and we can fi nd that they know more about ICT products now. Although over the years there were various communications on the declining popularity of SMS, the survey still shows something else. Studies conducted in 2010 showed that short text messages have became more popular than talking on the phone.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Aksamit R., Kontestatorzy nowych mediów w społeczeństwie informacyjnym, MOSTY 2009, t. V.
  • Bliźniuk G., Nowak J.S., Społeczeństwo informacyjne - doświadczenie i przyszłość, w: Telemedycyna jako ważny, ale trudny składnik społeczeństwa informacyjnego, red. R. Tadeusiewicz, PTI, Katowice 2005.
  • Drab-Kurowska A., Wykorzystanie sieci Internet w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe nr 2, Sceno 2006.
  • Kuźniar K., Stan i perspektywy rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce w świetle dążeń do gospodarki opartej na wiedzy, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy, red. E. Skrzypek, A. Sokół, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, GUS, Warszawa 2010.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w 2009 r., GUS, Warszawa 2010.
  • http://www.kongres.org.pl/on-line/1-szy_Kongres/index.html - Pierwszy Kongres Informatyki Polskiej.
  • http://www.networkedreadiness.com/gitr/ - The Global Information Technology Report 2009-2010 (Globalny Raport Technologii Informatycznych 2009-2010, tłumaczenie: autor pracy).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171345177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.