Warianty tytułu
Tweets on Top. Responsive Policy
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza mikroblogowego serwisu Twitter pod kątem pragmatyki jego stosowania w komunikowaniu politycznym. W ostatnich latach stał się on bowiem jednym z najpopularniejszych mediów na świecie, obok Facebooka, YouTube i Google. Dzięki jego wykorzystaniu aktorzy polityczni mają szansę na ominięcie medialnego gatekeepingu i dotarcie z ważnymi informacjami bezpośrednio do odbiorców (followersów).(abstrakt oryginalny)
The goal of this article is to analyze microblog service Twitter, from the perspective of its signifi cance in the political communication. In the recent years it has become one of the most popular media services in the world, next to Facebook, Youtube and Google. Thanks to its popularity, politicans have a chance to avoid traditional media gatekeeping and to directly reach followers with the most important information.(original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Ignatianum w Krakowie
Bibliografia
- M. Lakomy, Demokracja 2.0, Kraków 2013, s. 180.
- A. Nunns, N. Idle, Tweets from Tahrir, 2011.
- M. Lakomy, Internet i polityka światowa w 2011 roku [w:] "Perspektywy Kultury" 2012, nr 7, s. 111-127;
- M. Lakomy, Internet i kultura, Akademia Ignatianum Kraków 2013.
- M. Castells, Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Warszawa 2013.
- M. Lakomy, Demokracja 2.0. Interakcja polityczna w nowych mediach, Kraków 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171345573