Warianty tytułu
Service Sector in Poland - The Role and Development Prospects
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest zidentyfikowanie trwałych tendencji i cech rozwoju sektora usług w Polsce w porównaniu z wybranymi krajami Unii Europejskiej, będącymi liderami, jeżeli chodzi o rozwój tego sektora. W opracowaniu wskazano na obecne problemy i perspektywiczne możliwości rozwoju sektora usług w Polsce. Polska gospodarka charakteryzuje się słabo rozwiniętym sektorem usług. Sektor usług, skupiając branże, których działalność sprzyja tworzeniu, przetwarzaniu i rozpowszechnianiu wiedzy, jest wręcz niezbędny do budowy gospodarki opartej na wiedzy. (abstrakt oryginalny)
This paper aims to identify trends and characteristics of sustainable development of the service sector in Poland compared with selected European Union countries that are leaders when it comes to development. The paper identifies current problems and future development opportunities of the services sector in Poland. The Polish economy is characterized by an underdeveloped service sector. Service sector that embraces branches whose activities support creation, processing and dissemination of knowledge is necessary to build the knowledge-based economy. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
184--196
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Aktywność ekonomiczna ludności Polski (aneks). Wyniki BAEL zaprezentowane według Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 obowiązującej od I kw. 2008.
- Archibugi D., Lundvall B.-A., The Globalizing Learning Economy, Oxford - New York 2004.
- Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Employment in Europe 2009, European Commission, Brussels 2009.
- Felix B., Employment in high technology, "Statistics in Focus" 2006, No. 1.
- Giddens A., Europe in the Global Age, Polity Press, Cambridge 2007.
- Kabaj M., Elementy pełnego i racjonalnego zatrudnienia w gospodarce socjalistycznej, KiW, Warszawa 1972.
- Kamiński S., Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Pisma wybrane, przygotował A. Bronk, t. 4, TN KUL, Lublin 1961 (1992).
- Katouzian M.A., The Development of the Service Sector. A New Approach, Oxford Economic Papers, March 1970.
- Kwiatkowski E., Teoria trzech sektorów gospodarki, PWN, Warszawa 1980.
- Mały Rocznik Statystyczny 2003, GUS, Warszawa 2003.
- Mały Rocznik Statystyczny 2009, GUS, Warszawa 2009.
- Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, PWN, Warszawa 1998.
- Olearnik J., Styś A., Usługi w rozwoju społeczno-gospodarczym, PWE, Warszawa 1989.
- Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2009, GUS, Warszawa 2010.
- Rogoziński K., Innowacyjność i nowa taksonomia usług, Wiadomości Statystyczne, 2004, nr 3.
- Rudawska I. (red.), Usługi w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 2009.
- Słomińska B. (red.), Usługi w Polsce 2002-2007, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2008.
- Szukalski S.M., Sektor usług w gospodarce niemieckiej. Hipotezy i empiryczna weryfikacja przekształceń strukturalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.
- Węgrzyn G., Miejsca pracy w sektorze usługowym - aktualne tendencje, [w:] A. Panasiuk, K. Rogoziński (red.), Usługi w Polsce - nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 20, t. 1, Szczecin 2008.
- Węgrzyn G., Zatrudnienie a innowacyjność w sektorze usługowym, [w:] G. Maniak (red.), Problemy ekonomii i polityki gospodarczej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2008.
- Wierzbicki A.P., Rola technik informacyjnych i infrastruktury teleinformatycznej w procesie integracji Polski z Unią Europejską, [w:] Strategia Polski na lata 2004-2015 po akcesji do Unii Europejskiej, Polska 2000 Plus, Warszawa 2002.
- Zienkowski L., Gospodarka "oparta na wiedzy" - mit czy rzeczywistość?, [w:] L. Zienkowski (red.), Wiedza a wzrost gospodarczy, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2003.
- http://info.worldbank.org/etools/kam2/KAM_page5.asp [3.03.2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171346009