Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Business at the Family Table
Języki publikacji
Abstrakty
Firmy rodzinne są zjawiskiem niezbyt dobrze rozpoznawanym w polskiej literaturze, poświęconej badaniom nad przedsiębiorczością, sektorem MŚP czy różnym aspektom zarządzania. Celem niniejszego opracowania jest uwypuklenie roli firm rodzinnych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych, przyjrzenie się im jako swego rodzaju instytucjom, które mogą przyczyniać się do generowania nowych przedsiębiorców. Skupimy się na tworzeniu postaw przedsiębiorczych wśród młodszej generacji, przede wszystkim wśród sukcesorów zaangażowanych w sposób pośredni bądź bezpośredni w funkcjonowanie rodzinnego przedsiębiorstwa. Niniejsze opracowanie bazuje na analizie literatury przedmiotu oraz obserwowanej próbie przyszłych sukcesorów w 14 firmach rodzinnych. (fragment tekstu)
The purpose of the article was to draw attention to the specific function of table in the family, in which the company is run. The results of studies include 14 family businesses in the years 2003-2013, more specifically 4 of them. An attempt was made to analyze the entrepreneurial potential of the second generation in homes where a family business is run. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
69--78
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Bieniok H. (2007), Kształtowanie postaw przedsiębiorczych młodzieży w rodzinie, szkole i uczelni, Materiały z ogólnopolskiej konferencji "Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna", Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice.
- Drucker P. F. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
- Fox J.J. (2007), Lekcje biznesu przy rodzinnym stole, Oficyna Wydawnicza "Vacatio", Warszawa.
- Griffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
- Krajeński K. (2002), Przedsiębiorczość i integracja, Decydent, nr 6/34.
- Laszczak M. (2004), Kierowanie małą firmą tajniki przedsiębiorczości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
- Machaczka J. (1999), Cykl życia organizacji (model Quinna Camerona), Zeszyty naukowe nr 529. Prace z zakresu przedsiębiorczości, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
- Schumpeter J.A.(1960), Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Shapero A., Sokol L. (1982), The social dimensions of entrepreneurship [w:] Kent C., Sexton D., Vesper K., Encyklopedia of Entrepreneurship, Engelwood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
- Targalski J. (1999), Regionalny system innowacji Małopolska, Zeszyty naukowe nr 529. Prace z zakresu przedsiębiorczości, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
- Zięba K. (2011), Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych, Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, nr 20, Uniwersytet Rzeszowski.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171346579