PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 5 (54) | 176--196
Tytuł artykułu

Selling of Agricultural Products via the Internet

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sprzedaż produktów rolnych przez Internet
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano przykłady wykorzystania Internetu w sprzedaży produktów rolnych. Na podstawie analizy polskich i zagranicznych przypadków autor omówił różne formy elektronicznej sprzedaży produktów rolnych zarówno typu B2C, jak i B2B. W opracowaniu omówiono sposoby funkcjonowania oraz korzyści z wykorzystania różnych rynków elektronicznych i sklepów internetowych produktów rolnych dla rolników oraz nabywców. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses examples of the Internet usage as a marketing channel for sale of agricultural products. The paper includes Polish and foreign case studies with description of various forms of electronic sale, both of the B2C and B2B types. The paper discusses operation of various electronic marketplaces and electronic stores of agricultural products. The author also listed advantages and benefits of using electronic agricultural marketplaces for farmers and customers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
176--196
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aikman K.: Home Grown Cow provides farmers with E-Commerce opportunities, 2011, http://www.mikeroweworks.com/2011/02
  • AdelaideNow, Riverland farmers are fighting back against supermarkets cutting into their profits by selling fruit directly to customers online, 2010, http://www.adelaidenow.com.au/news/south-australia
  • Chinese farmers go online to sell products, AFP, March, 2011, http://au.news.yahoo.com
  • Hoffman D., Novak T.: Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment. Conceptual Foundations. Journal of Marketing. (1996), Vol. 60
  • Karasiewicz G. Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa, 2001
  • Keh H. Shieh E.: Online Grocery Retailing: Success Factors and Potential Pitfalls. Business Horizons Vol. 44, No.4, July 2001
  • Mahadaven B.:, Making Sense of the Emerging Market Structure in B2B E-Commerce, California Management Review, 2003, http://www.iimb.ernet.in/~mahadev/cmrb2b.pdf
  • Nicolaisen R.:How will agricultural e-markets evolve. Proceedings of the USDA Outlook Forum, Washington, DC, 2001
  • Readaway Ch., Smith M.: Godzina Dziennie z Facebook Marketingiem. Helion Press 2010,
  • Stone J.: Local farmers sell products online, 2010, http://www.theclaytontribune.com/articles
  • Vietnamese farmers now sell online (2010), http://english.vietnamnet.vn
  • Warkentin M., Bajaj A.: The On-Demand Delivery Services Model for E-Commerce, in Gangopadhyay, Managing Business with Electronic Commerce: Issues and Trends. Hershey, PA: Idea Group Publishing, 2002 Idea Group Publishing, 2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171347591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.