PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3 | 44--67
Tytuł artykułu

Turystyka literacka oparta na fabule książek. Projekt trasy po Poznaniu śladami bohaterów powieści kryminalnych Ryszarda Ćwirleja

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Literary Tourism Based on a Book Story. Project of a Tourist Trail through Poznan in Footsteps of Main Characters Ryszard Ćwirlej's Crime Novels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie dotyczy turystyki literackiej opartej na fabule książek. Głównym celem było zaproponowanie trasy po Poznaniu śladami bohaterów powieści kryminalnych Ryszarda Ćwirleja. Przedstawiono projekt trasy po Poznaniu wraz z załączoną do niej mapą i dokumentacją fotograficzną opisywanych miejsc. Praca zawiera również opis istniejących szlaków literackich w innych miastach, ukazujący sposób działania tego typu tras w Polsce. Poprzez kontakt z instytucjami turystycznymi miast, w których znajdują się trasy literackie, pozyskano informacje na temat ich funkcjonowania. W końcowej części pracy zaprezentowano analizę SWOT, aby określić szansę rozwoju przedstawionego szlaku. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper concerns literature tourism inspired by book story. Main purpose has been to propose potential touristic route in Poznan following in steps of characters created by Ryszard Ćwirlej in his detective stories. A map and documentary photographs of places the route consists of have been attached. Some literature guideways already existing in other Polish cities have served the authors an exemplification of the way that such routes work. A lot of information has been gained by coming into contact with institutions in charge of tourism affairs in those cities. In the last part of the paper SWOT analysis has been presented so as to value the view of possibilities for elaborate proposal of touristic route in Poznan to succeed.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
44--67
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Buczkowska K. 2008. Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny. Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań
  • Danecki R. 2011. Od Smakosza do Fregaty: na szlaku poznańskiej cyganerii artystycznej. Oficyna Wydawnicza G&P, Poznań, s. 5, 97
  • Gaworecki W. 2003. Turystyka. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa
  • Jakimowicz T. (red.) 2005. Architektura i urbanistyka Poznania w XX wieku. Wyd. Miejskie. Poznań, s. 151
  • Kruczek Z. 2007. Polska. Geografia atrakcji turystycznych. Wyd. Proksenia. Kraków. S. 277
  • Łęcki W. 1998. Poznań od A do Z: leksykon krajoznawczy. Wyd. Kurpisz. Poznań
  • Marciniak P. 2010. Doświadczenie modernizmu. Architektura i urbanistyka Poznania w czasach PRL. Wyd. Miejskie, Poznań, s. 60-63
  • Mikos von Rohrscheidt A. 2008. Turystyka kulturowa. Fenomen, potencjał, perspektywy. Wydawnictwo KMB Druk: Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska Milenium. Gniezno
  • Pazder J. (red.) 2008. Atlas architektury Poznania. Wyd. Miejskie. Poznań. s.145, 152, 275
  • Stasiak A. 2007. Szlaki turystyczne - zagospodarowanie, atrakcja czy produkt turystyczny? [w:] Szlaki turystyczne a przestrzeń turystyczna, pod redakcją P. Kuleczki, Wyd. PTTK "Kraj". Warszawa, s. 45-55
  • Stasiak A., 2009. Turystyka literacka i filmowa [w:] Współczesne formy turystyki kulturowej- Tom 1, pod redakcją K. Buczkowska, A. Mikos von Rohrscheidt, Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu, Poznań
  • Śniadek J., Styperek J. 2007. Marka produktu turystycznego, [w:] "Studia Periegetica", nr 1/2007, s. 85
  • Wawrzyniak M. 2010. Czytanie miasta - idea produktu turystyki literackiej na przykładzie Łodzi [w:] "Turystyka Kulturowa" nr 3, s. 16-29
  • Wojtkowiak Z. 2004. Napisy pamiątkowe miasta Poznania. Wyd. Kurpisz, Poznań, s. 71-72
  • Wyszowska I. 2008. Turystyka biograficzna - istota, znaczenie, perspektywy [w:] "Turystyka kulturowa" nr 1, s. 22-33
  • Zmyślony P. 2001. Literatura, jako podstawa tworzenia produktu turystycznego [w:] "Problemy Turystyki" XXIV, nr 1-2, str. 22
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171348547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.