PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 10 | nr 1 | 307--320
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce i krajach Europy Środkowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility (CSR) in Poland and in the Countries of Central Europe
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Polskiemu biznesowi wciąż daleko jeszcze do standardów etycznych firm prowadzących działalność w krajach wysoko rozwiniętych, gdzie od wielu lat funkcjonuje gospodarka rynkowa. Nie mniej, od jakiegoś czasu, polskie środowisko biznesowe dostrzega już potrzebę przestrzegania pewnych zasad etycznych i powoli coraz bardziej dojrzewa do wprowadzania do swoich działań zasad społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawię zmiany w podejściu do CSR w Polsce w ostatnich latach. W drugiej część postaram się pokazać jak podejście polskich firm do etyki biznesu wypada w porównaniu z innymi krajami Europy Środkowej. (fragment tekstu)
EN
The paper consists of two parts. The first part presents changes in the attitude towards CSR in Poland in recent years. The second part shows the place of Poland among other countries of Central Europe in the light of CSR. In Poland, 99% of managers claim that acting in accordance with ethical rules in managing a company is significant. In recent years, the number of codes of conduct has increased up to 74%. Over 90% of surveyed firms state that it is advisable to participate in the activities connected with CSR for the sake of creating company's image and better relations with local community. Poland's entrepreneurs become more and more aware of the importance of social projects and of their influence on local communities, milieu, group of stakeholders (in a broad sense) and on the company itself. The concept of CSR is relatively well-known in the countries of Central Europe, particularly in Poland, Hungary and in Slovakia. In other surveyed countries the CSR idea is comparatively less recognized. The concept seems to be the least acknowledged in Estonia's firms. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
307--320
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes: wiedza - postawy - praktyka, Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowany we współpracy z Bankiem Światowym i Akademią Rozwoju Filantropii, Warszawa 2003.
  • What Does Business Think about Corporate Social Responsibility? Part II: A Comparison of Attitudes and Practices in Hungary, Poland and Slovaki, Enabling a Better Environment for CSR in CEE Countries Project, http://siteresources.worldbank.org/EXTDEVCOMMENG/Resources/csrreportpart2.pdf oraz http://siteresources.worldbank.org/EXTDEVCOMMENG/Resources/csrpart1.pdf z dnia 22.05.06.
  • W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok, G. Szulczewski, Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym: Infrastruktura na rzecz rozwoju etyczności funkcjonującego w Polsce biznesu - wstępny raport badań, IFiS PAN & WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171349503

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.