PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 7, cz. 1 Firmy Rodzinne - współczesne nurty badań i praktyki zarządzania | 407--419
Tytuł artykułu

Rola przemysłów kreatywnych w rozwoju działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw - doświadczenia brytyjskie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Creative Industries in the Development of Innovative Activity of Small and Medium-sized Enterprises - the British Experience
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest ocena roli przemysłów kreatywnych w rozwoju działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie doświadczeń brytyjskich. Pierwsza część artykułu to studia literaturowe poświęcone definicji i istocie przemysłów kreatywnych w krajach europejskich, druga część to analiza doświadczeń brytyjskich - dobrych praktyk w zakresie rozwoju przemysłów kreatywnych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Dobre praktyki zostały przygotowane w oparciu o zgromadzony materiał empiryczny podczas wizyty studyjnej w ramach programu Lifelong Learning Programme, nr projektu 2013-1-PL1-KA101-42923, pt. Innovative Responses to the Delivery of Creative Industries Education w City of Glasgow College. (fragment tekstu)
EN
Creative industries are treated as a branch of economy which is based on ingenuity and originality of activities undertaken on the basis of intellectual resources. The importance of creative industries is twofold: firstly, they comprise a group of particularly innovative enterprises, including SMEs, which produce a range of new products and services, and secondly, they are important suppliers of new ideas and new approaches to other enterprises. The aim of this paper is to evaluate the role of creative industries in the development of innovative activity of small and medium-sized enterprises based on the British experience. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Analiza potencjalnych sektorów kreatywnych Mazowsza - wskazanie 5 najważniejszych sektorów/branż w aspekcie budowania inicjatyw klastrowych. Raport końcowy z badania, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Warszawa 2012.
  • Creative Industries Economic Estimates - Statistical Release, Department for Culture, Media and Sport, 2014.
  • ESSnet-CULTURE European Statistical System Network on Culture FINAL REPORT, Luxembourg 2012, http://ec.europa.eu/culture/our-policy-development/documents/ ess-net-report-oct2012.pdf.
  • Etmanowicz A. (2009), Przemysły kreatywne i kultury - definiować czy nie definiować, wspierać czy nie wspierać?, http://www.kreatywnisamozatrudnieni.pl/przewodnik.html?artid=25.
  • Florida R. (2002), The Rise of the Creative Class...and how it is transforming work, leisure, community & everyday life, New York: Basic Books.
  • Gałka J., Grodny S., Olszewska D., Tompolska A. (2012), Potencjał małopolskich przemysłów kreatywnych, Małopolskie Obserwatorium Gospodarki Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków.
  • Głowacki J. (2013), Przemysły kreatywne i ich wpływ na gospodarkę, Biblioteka Otwartej Nauki, http://bon.edu.pl/katalog/lektura/przemysly-kreatywne-i-ich-wplyw-na-gospodarke/.
  • Hill T.P. (1999), Tangibles, Intangibles and Service: A Taxonomy for the Classification of Output, "Canadian Journal of Economics", 32 (2), 426-444.
  • Kimpeler, S., Georgieff P., The roles of creative industries in regional innovation and knowledge transfer - The Case of Austria, pp. 207-219, [in:] Measuring creativity. Proceedings for the conference "Can creativity be measured", Brussels, 28 and 29 May.
  • Klasik A. (2010), Sektor kultury i przemysły kreatywne nowym fundamentem rozwoju dużych miast i aglomeracji miejskich [w:] A. Klasik, (red.) Rola sektora kultury i przemysłów kreatywnych w rozwoju miast i aglomeracji, UE, Katowice.
  • Kowalik J. (2013), Potencjał branż kreatywnych województwa świętokrzyskiego i łódzkiego, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach, Kielce.
  • Mackiewicz M., Michorowska B., Śliwka A. (2009), Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych, ECORYS, Warszawa.
  • Mapowanie sektorów kreatywnych, British Council 2010, s. 22, http://creativeconomy.britishcouncil.org/media/uploads/files/Polish_CCE_Mapping_PDF_FULL.pdf.
  • Miles I., Green L. (2008), Research report July 2008: Hidden innovation in the creative industries, London: NESTA. Retrieved June 2009: http://www.nesta.org.uk/ hidden-innovation-in-the-creative-industries/.
  • Potts J., Cunningham S. (2008), Four models of the creative industries, "International Journal of Cultural Policy", t. 14, Routledge, ss. 233-247.
  • The Economy of culture in Europe, The Economy of Culture in Europe, Raport KEA European Affairs dla Komisji Europejskiej, 2006 http://www.keanet.eu/ecoculture/ studynew.pdf.
  • UNCTAD (2008), Creative Economy Report 2008: The challenge of assessing the creative economy towards informed policy-making, United Nations, Retrieved June 2009: http://ssc.undp.org/creative_economy.
  • www.missfitcreations.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171349861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.