Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Globalizacja to termin stosowany do opisu wielu procesów w różnych dziedzinach naszego życia. Głównym jej aspektem jest homogenizacja świata we wszystkich jego zakresach. Jednak, czy w tej unifikacji nie ma jednocześnie potrzeby podkreślania swej indywidualności, odrębności? W niniejszym artykule zostanie pokazane zjawisko gadżetomanii polegające na przedstawianiu siebie innym - jako odrębnych aktorów w zglobalizowanym świecie, ale jednocześnie jako przykład dalszej ekspansji kultury konsumpcyjnej. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- [1] Bajkowski T., Sawicki K. (red.), Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne, Trans Humana, Białystok 2001.
- [2] Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Sic!, Warszawa 2000.
- [3] Dunn R. G., Identity Crises, a Social Critique of Postmodernism, University of Minnesota Press, Minneapolis 1998.
- [4] Gajdziński P., Świat gadżetów. Kosztowne drobiazgi, "Rzeczpospolita" 1999, nr 26.
- [5] Gare A. E., Postmodernism and the Environmental Crisis, Routledge, London, 1995.
- [6] Godzic W., Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Universitas, Kraków 1996.
- [7] Haferkamp H. H., Smelser N. J. (red.), Social Change and Modernity, California University Press, Berkley 1992.
- [8] Niezgoda A., Chorzy na fiubździu, "Polityka" nr 49 (2481).
- [9] Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Warszawa 2003.
- [10] Szymański W., Globalizacja, wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa 2001.
- [11] Wieczorkiewicz A., O funkcji i retoryce wypowiedzi muzealnej, Pejzaż muzealny, PSL- Konteksty, nr 1-2, 1996.
- [12] www.bankier.pl.
- [13] www.interia.pl.
- [14] www.kaila.pl.
- [15] www.mirabella.pl.
- [16] www.onet.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171350087