PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 145 Quantitative Methods in Accounting and Finance | 75--79
Tytuł artykułu

Real Options in Evaluation of Investment Decisions

Autorzy
Warianty tytułu
Opcje rzeczywiste w ocenie projektów inwestycyjnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Opcje rzeczywiste umożliwiają zarządzającemu elastyczność w dostosowaniu decyzji w odpowiedzi na nieoczekiwany rozwój sytuacji rynkowej. Przedsiębiorstwa, tworząc wartość dla akcjonariuszy, zarządzają opcjami rzeczywistymi związanymi z ich portfelem inwestycyjnym. Metoda opcji rzeczywistych jest stosowana w warunkach niepewności jako narzędzie zarządzania strategicznego w wyborze projektów inwestycyjnych. Korzystanie z opcji rzeczywistych ma szczególne znaczenie, gdy inwestycji dokonuje się stopniowo i późniejsze inwestycje zależą od sytuacji w chwili ich dokonywania. Takie inwestycje muszą zostać ponownie ocenione przed wygaśnięciem opcji, gdy ma się dokładniejszą ocenę prawdopodobieństwa. Opcje rzeczywiste stwarzają możliwości modyfikowania i podejmowania decyzji strategicznych w przyszłości w przypadku napływu nowych informacji. Tradycyjne metody oceny strategicznych decyzji inwestycyjnych nie odzwierciedlają bowiem w pełni możliwości wystąpienia wysokiego ryzyka. (abstrakt oryginalny)
EN
Real options capture the value of managerial flexibility to adapt decisions in response to unexpected market developments. Companies create shareholder value by identifying, managing and exercising real options associated with their investment portfolio. The real options method applies financial options theory to quantifying the value of management flexibility in a world of uncertainty. If used as a conceptual tool, it allows management to characterize and communicate the strategic value of an investment project. The use of real options is particularly relevant when the total investment will be made on a phased basis and the subsequent investments depend on the situation at the particular time when they are to be made. Such investments have to be reassessed prior to the expiry of the option when a better assessment of the likely returns may be possible. (original abstract)
Twórcy
  • Ukrainian State University of Finance and International Trade
Bibliografia
  • [1] Copeland T.E., Keenan P.T., Making real options real, The McKinsey Quarterly 1998, No. 3.
  • [2] Court D.C., A new model for marketing, The McKinsey Quarterly 2004, No. 4.
  • [3] Gordon J., Court D., Perrey J., Investment rather than expenses, The McKinsey Quarterly 2005, No. 2.
  • [4] Hastings H., The Loyalty Ladder, www.emmgroup.net/whitepapers.
  • [5] Leslie K.J., Michaels M.P., The real power of real options, The McKinsey Quarterly 1993, No. 3.
  • [6] Luehman T., Investment opportunities as real options, Harvard Business Review 1998, July-August.
  • [7] Mauboussin M.J., Get real: Using real options in security analysis, Equity Research 1999, Vol. 40, June 23, Credit Suisse First Boston Corporation.
  • [8] McDonald M., Smith B., Ward K., Marketing Due Diligence. Reconnecting Strategy to Share Price, Elsevier, Amsterdam 2007.
  • [9] Ringham L., Return on Marketing Investment: A Practical End to End Approach for Linking Marketing Investments to Shareholder Value, INSIDE STORY Knowledge Management Pty Ltd, Sydney 2004.
  • [10] Stern J.M., Shiely J.S., The EVA Challenge: Implementing Value Added Change in an Organization, John Wiley & Sons, New York 2004.
  • [11] Ward K., Marketing Finance. Turning Marketing Strategies into Shareholder Value, Elsevier, Amsterdam 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171350381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.