PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 | 57--68
Tytuł artykułu

CRM - systemy informatyczne wspierające proces obsługi klienta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CRM - the Role of IT in Customer Service
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Każda organizacja poszukuje sposobu na skuteczne zorganizowanie procesu sprzedaży i obsługi klienta. Stara się sprostać oczekiwaniom i wymaganiom klienta odnośnie swoich produktów i usług. Referat porusza zagadnienia dotyczące informatycznych systemów klasy CRM, samej filozofii CRM i ich wsparcia dla obsługi klienta. Ponadto zostaną przedstawione procesy CRM, systemy CRM w polskich realiach oraz sposoby doboru systemu klasy CRM. (abstrakt oryginalny)
EN
Every organization is looking for a way to organize the sales and customer service process effectively. It is trying to meet the expectations and requirements of its customers regarding their products and services. The paper discusses the issues relating to CRM information systems, the philosophy of CRM and customer service support. In addition, CRM processes, CRM systems in the Polish reality and method of selecting a CRM system will be presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • I. Bartczak, E-narzędzia w samą porę. Computerworld 10 lat, IDG Poland S.A., Warszawa 2000.
  • R. Gabryelczyk, Architektura zarządzania procesami wiedzy o klientach. [w:] J. Grabara (red.), Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych, WNT, Warszawa: materiały konferencyjne XVI Górskiej Szkoły PTI, 2004.
  • E. Frąckiewicz, E. Rudawska, CRM jako narzędzie zarządzania relacjami z klientem. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005.
  • I.H. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski. PWE, Warszawa 2001.
  • Informatyka ekonomiczna. Podręcznik akademicki. St. Wrycza (red.), Warszawa: PWE, 2010.
  • J. Rewers, Klient nasz pan, czyli wzorowa obsługa konsumenta. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
  • D. Peppers, M. Rogers, The One to One Future: Building Relationships One Customer at a Time. Dobuleday, New York 1993.
  • M. Sobocińka, Tendencje w konsumpcji a zarządzanie produktem - wybrane aspekty. [w:], J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • J. Schulze, CRM erfolgreich einführen. Springer, Berlin 2002.
  • M. Tomkiewicz, Systemy ERP i CRM w polskich przedsiębiorstwach - raport GUS, 27.01.2011, http://www.computerworld.pl/news/366667/Systemy.ERP.i.CRM.w.polskich.przedsiebiorstwach..raport.GUS.html, dostęp na dzień 20.04.2014.
  • J. Wątróbski, M. Stolarska, Dobór systemów CRM w organizacji wirtualnej - aspekt modelowy. [w:] Metody informatyki stosowanej, Szczecin Polska Akademia Nauk Oddział w Gdańsku, Komisja Informatyki, nr 2/2008 (t. 15), 2008.
  • M. Zachara, Klient wciąż nie nasz pan. Businessman - Raport CRM, Busines Press Sp. z o.o., Warszawa 2000.
  • K. Zych, CRM - podstawowe pytania. INFOMAN - systemy 2000, Bydgoszcz, 2001.
  • L. Veros, CRM - strategia sukcesu. Teleinfo, Warszawa 2001, nr 3, s. 19.
  • R. Van Aarle, R. Cohen, Narzędzie dla profesjonalistów. One2one, Claritas Polska, Warszawa 2001, czerwiec/lipiec.
  • L. Kolbe, H. Österle, W. Brenner, Customer Knowledge Management. Springer, Berlin 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171352939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.