PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2 | 69--80
Tytuł artykułu

Analiza historyczna ewolucji firm wirtualnych w aspekcie zarządzania ich wartością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Historical Analysis of the Virtual Firms Evolution in the Aspect of Managing Their Value
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Czynniki budujące wartość firm nowej ekonomii to przede wszystkim wiedza i innowacyjne technologie, zwłaszcza informatyka i technologie komunikacyjne. Podczas gdy gospodarcza efektywność dotcomów jest ciągle poddawana krytyce, to istnienie nowej ekonomii jest bezspornym faktem. Wykorzystując nowatorskie metody organizacji produkcji, rozmieszczenia (globalizacja) i kierowania procesami gospodarczymi spowodowano duże zmiany, nie tylko w strukturach firm, ale także w naszym codziennym życiu. Możliwość dominacji majątku trwałego jest już ograniczona, zaś główną wartością stają się atuty niematerialne, a wiedza staje się kluczem do sukcesu wielu firm. Prezentowany materiał zajmuje się dyskusją o różnicach w zarządzaniu i możliwościach wyceny zwirtualizowanych i tradycyjnych przedsiębiorstw. Autorzy - na bazie wywodów historycznych - spróbowali określić główne czynniki, które generują wartość rynkową wirtualnych i tradycyjnych przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The drivers which build the value of New Economy firms are knowledge and cutting edge technologies, especially informatics and communications technologies. Whilst the economic effectiveness of the dotcoms was questioned, the existence of a new economy is a fact. Using the innovative methods of production, distribution and management causes big changes, not only in the structures of firms, but in our everyday life too. There is no possibility for material assets domination, now the main value is hide in nonmaterial (intangible assets) and knowledge is the key for the future of management. This material introduce the study about differences in valuation of virtual and traditional companies. Authors tried to identify the main factors, which are able for creating the market value of the virtual and traditional companies and answer the question of the best valuation method for each of them. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie; Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • M. Castells, Galaktyka Internetu, REBIS, marzec 2003.
  • M.P. Feldman, A.N. Link, Innovation Policy in the Knowledge-Based Economy, Kluwer Academic Publishers; Seria Economics of Science, Technology&Innovation; 2001.
  • J. Kisielnicki, Z. Szyjewski, "Przedsiębiorstwo przyszłości w warunkach nowej ekonomii", źródło: http://www.zti.com.pl/instytut/pp/referaty/ref13_full.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171352941

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.