PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 1 | 57--63
Tytuł artykułu

Nowe paradygmaty planowania strategicznego w przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
New Paradigms of Strategic Planning in Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamika zmian w otoczeniu powoduje zwiększenie oczekiwań wobec efektywności narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem. Dotychczas stosowane metody przestają być skuteczne, co podważa ich przydatność, prowadząc do całkowitego ich odrzucenia. Dotyczy to szczególnie planowania strategicznego, które wcześniej gwarantowało długoterminowy rozwój przedsiębiorstwa. W artykule został przedstawiony nowy paradygmat modelu planowania strategicznego, który zdaniem autora może być fundamentem budowy przewagi konkurencyjnej nawet w tak turbulentnych warunkach. Potwierdzają to badania ankietowe, przeprowadzone przez autora wśród polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, w których planowanie strategiczne wciąż jest skutecznym narzędziem zarządzania. (abstrakt oryginalny)
EN
Dynamics of changes in the environment increases the expectations of bigger effectiveness of the tools for the organization management. Until now commonly used tools cease to be effective, what undermines their usefulness, leading to their complete rejection. This concern in particular to strategic planning, which earlier guaranteed the long-term development of the organization. A new paradigm of strategic planning model presented in this article still may be the groundwork to build a competitive advantage, even in such turbulent conditions, according to the author. The above statement approves his surveys among both Polish and foreign companies, in which strategic planning is still an effective tool for business management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Barabasz A., Bełz G., (red.), [2012], Systemy i procesy zmian w zarządzaniu, Wrocław, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Berliński L. [2009], Modelowanie strategii biznesu, Toruń, Wyd. Dom Organizatora.
  • Bower J. L., Gilbert C. G. [2008], Jak codzienne decyzje menedżerów wspierają lub niszczą strategię firmy, "Harvard Business Review Polska", październik.
  • Cunningham J., Harney B. [2012], Strategy & strategists, Oxford, Oxford Uniwersity Press.
  • Elkin P. M. [2007], Planowanie i strategie biznesowe, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer Polska.
  • Huff A. S., Floyd S. W., Sherman H. D., Terjesen S.[2001], Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer Polska.
  • Klasik A., (red.), [1993], Planowanie strategiczne, Warszawa, PWE.
  • Krupski R., (red.), [2014], Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Wałbrzych, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27.
  • Krzakiewicz K., (red.), [2008], Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania, Poznań, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Makowski W., Wodnicki A. [2008], Krótkookresowe korzyści dominują nad planowaniem strategicznym, "Harvard Business Review Polska", październik.
  • Mankins M. C., Steele R. [2007], Przestań planować, zacznij decydować, "Harvard Business Review Polska", lipiec/sierpień.
  • Moore G. A. [2008], Aby osiągnąć sukces w perspektywie długookresowej skoncentruj się na celach średniookresowych, "Harvard Business Review Polska", marzec.
  • Romanowska M. [2009], Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Warszawa, PWE.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171353791

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.