PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 19 (XIX) | nr 21 (3) | 43--57
Tytuł artykułu

Transformation of Global Corporations by Implementing Mobility Technology

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Transformacja globalnych korporacji poprzez wdrażanie mobilnych technologii
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie w jak dużym stopniu korporacje międzynarodowe same mogą się przekształcić. Transformacja organizacyjna jest to zmiana organizacyjna, która przewiduje co ludzie myślą o organizacji, co robią w organizacji i być może to, co jest dla nich ważne w firmie. Transformacja organizacyjna jest więc czymś więcej niż tylko zmianą sposobu działalności. Chodzi tu także o zmianę kultury organizacyjnej na jeden lub kilka sposobów. Artykuł zwraca uwagę na znaczenie zmiany organizacyjnej poprzez wprowadzenia nowej technologii mobilnej. Na całym świecie przedsiębiorstwa wprowadzają mobilność w celu poprawy i zrównoważenia wymagań i możliwości biznesowych, jak również zwiększenia wydajności i rentowności. W artykule podjęto rozważania na temat skutecznego wprowadzenia technologii mobilnej do już istniejącego i dobrze funkcjonującego systemu informatycznego oraz jej wpływ na przedsiębiorstwo. W badaniach wykorzystano obszerny przeglądu literatury, w tym badania z różnych książek i artykułów na temat systemów mobilności, łączności i systemów informatycznych. Transformacja przedsiębiorstwa odnosi się do wszelkich istotnych zmian dokonanych w organizacji takich jak restrukturyzacja organizacji i usprawnianie organizacji i/lub nie jest znacząca zmianą w sposobie jej działalności. Pytanie oczywiście brzmi, co jest istotne dla danej organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
How large are global corporations transforming themselves? Organizational transformation is about organizational change which the change goes to the depths of what an individual feels and will affect what people feel about the organization, what they do in the organization and maybe what they hold dear to life. Organizational transformation is more than just changing the way business is done. It is about changing the organizational culture in one or more ways. In this article, we focus our attention on the importance of organizational change around the introduction of new mobile technology. Around the world, organizations implement mobility to enhance or balance their business demands and opportunities, and to increase their productivity and profitability. In this article, we propose to address the issue of successful mobile implementation into the existing information system and to analyze its impact on organization. We consider how organizations manage the mobile environment with their existing standardized IT environment. The research comprised of an extensive literature review including the study from various books and articles around mobility, connectivity and information systems. Transforming the organization refers to any significant change made to an organization such as, restructuring an organization or reengineering an organization and/or there is a significant change in the way business is done. The question is, of course, what is significant relative to a given organization. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
43--57
Opis fizyczny
Twórcy
  • University Dauphine, Paris, France
Bibliografia
  • Alter, S., 2006, The Work System Method: Connecting People, Processes, and IT for Business Results, Larkspur, CA: Work System Press.
  • Andersen, K.V., Fogeigren-Pedersen, A., Varshney, U., (2003), "Mobile Organizing Using Information Technology (MOBIT)," Information Communication & Society, 6(2), pp.211-228.
  • Anderson, M.C., Banker, R.D., Ravindran, S., (2003), "The new productivity paradox," Communications of the ACM, 46(3), pp. 91-94.
  • Banker, R.D., Kauffman, R.J., (1988), "Strategic contributions of information technology: an empirical study of ATM networks," in Proceedings of the 9th International Conference on Information Systems, Minneapolis, pp. 141-150.
  • Barua, A., Kriebel, C.H., Mukhopadhyay, T., (1995), "Information technologies and business value: an analytic and empirical investigation," Information Systems Research, 6(1), pp. 3-23.
  • Bellotti, V., Bly, S., (1996), "Walking Away from the Desktop Computer: Distributed Collaboration and Mobility in a Product Design Team," ACM Press, New York, pp. 209-218.
  • Brown, R.T., Gatian, A.W, Hicks, J.O., (1995), "Strategic information system and financial performance," Journal of Information Systems, 11(4), pp. 215-248.
  • Davis, G.B., (2002), "Anytime/anyplace computing and the future of knowledge work", Communications of the ACM, 45(12), pp.67-73.
  • Denning, P.J., (1997), "A New Social Contract for Research", Communications of the ACM, (40:2), pp.132-134.
  • Galbraith, J.R., 1973, Designing Complex Organizations, Addison-Wesley, Reading, MA.
  • Henderson, J., Venkatraman, N., (1993), "Strategic Alignment: Leveraging Information Technology for Transforming Organizations", IBM Systems Journal, (32:1), pp.4-16.
  • Hirschhorn, L., (2002), "Campaigning for change," Harvard Business Review, 80(7), pp.98-104.
  • Hitt, L.M., Brynjolfsson, E., (1996), "Productivity, business profitability, and consumer surplus: three different measures of information technology value," MIS Quarterly, 20(2), pp. 121-141.
  • Jarvenpaa, S.L., Ives, B., (1990), "Information technology and corporate strategy: a view from the top," Information Systems Research, 1(4), pp. 351-376.
  • Kakihara, M., Sorensen, C., (2001), "Expanding the mobility concept," ACM SIGGROUP Bulletin, 22(3), pp. 33-37.
  • Kakihara, M., Sorensen, C., (2002), "Mobility: An Extended Perspective," In Sprague, R. (Ed.) 35th Hawaii International Conference on System Sciences, HICCS-35 (Big Island, Hawaii), IEEE, Los Alamitos CA.
  • Kleinrock, L., (1996), "Nomadicity: Anytime, Anywhere in a Disconnected World," Mobile Networks and Applications, Vol. 1, No. 4, pp.351-357.
  • Lee, H., (1999), "Time and Information Technology: Monochronicity, Polychronicity and Temporal Symmetry," European Journal of Information Systems, vol.8, no. 1, pp. 16-26.
  • Ling, R, 2004, The Mobile Connection - the cell phone's impact on society, San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Lyytinen, K., Rose, G.M., (2003), "The disruptive nature of information technology innovations - the case of internet computing in systems development organizations," MIS Quarterly, Vol. 27, No. 4, pp. 557-595.
  • Lyytinen, K., Yoo, Y., (2002), "Issues and challenges in ubiquitous computing", Communications of the ACM, 45(12), pp.63-65.
  • Lyytinen, K., Yoo, Y., (2002), "Research commentary: the next wave of nomadic computing", Information Systems Research, 13(4), pp.377-389.
  • Malladi, R., Agrawal, D.P., (2002), "Current and future applications of mobile and wireless networks," Communications of the ACM, 45(10), pp.144-146.
  • March, S.T., Smith, G., (1995), "Design and Natural Science Research on Information Technology", Decision Support Systems, (15:4), pp.251-266.
  • Markus, M. L., Majchrzak, A., Gasser, L., (2002), "A Design Theory for Systems that Support Emergent Knowledge Processes," MIS Quarterly, (26:3), pp.179-212.
  • Mukhopadhyay, T., Kekre, S., Kalathur, S., (1995), "Business value of information technology: a study of electronic data interchange," MIS Quarterly, 19(2), pp. 137-156.
  • Nyíri K., (2007), "Mobile studies: paradigms and perspectives," Passagen, Vienna.
  • Perry, M., O'Hara, K., Sellen, A., Brown, B., Harper, R., (2001), "Dealing with Mobility: Understanding Access Anytime, Anywhere," ACM Transactions on Computer Human Interaction (TOCHI), Vol. 8, Issue No. 4, pp.323-347.
  • Petkov, D., Petkova, O., (2008), "The Work System Model as a Tool for Understanding the Problem in an Introductory IS Project," Information Systems Education Journal, Vol.6 (21).
  • Porter, M.E., Millar, V.E., (1985), "How information gives you competitive advantage," Harvard Business Review, pp.149-160.
  • Quinn, J.B., Baily, M.N., (1994), "Information technology: increasing productivity in services," Academy of Management Executives, 8(3), pp.28-51.
  • Silver, M.S., Markus, M. L., Beath, C. M, (1995), "The Information Technology Interaction Model: A Foundation for the MBA Core Course", MIS Quarterly, (19:3), pp.361-390.
  • Sorensen, C., Kakihara M., Mathiassen L., (2002), "Mobile Services: Functional Diversity and Overload," In Mobile Computing in the 21st Century, Budapest, Hungary, ed. K. Nyiri.
  • Suchman, L.A., 1987, Plans and Situated Actions. The Problem of Human-Machine Communication, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Truex, D., Alter, S., Long, C., (2010), "Systems Analysis for Everyone Else:Empowering Business Professionals through a Systems Analysis Method that Fits their Needs," Proceedings of 18th European Conference on Information Systems, Pretoria, South Africa.
  • Tsichritzis, D., (1998), "The Dynamics of Innovation", in Beyond Calculation: The Next Fifty Years of Computing, P. J. Denning and R.M. Metcalfe (eds.), Copernicus Books, New York, pp.259-265.
  • Varshney, U., Vetter, R., (2000), "Emerging mobile and wireless networks", Communications of the ACM, 43(6), pp.73-81.
  • Walls, J.G., Widmeyer, G.R., El Sawy, O. A., (1992), "Building an Information System Design Theory for Vigilant EIS," Information Systems Research, (3:1), pp.36-59.
  • Weiser, M., (1998), "The future of ubiquitous computing in campus", Communications of the ACM, 41 (1), pp.41-42.
  • Zmud, R.W., (1997), "Remarks from MIS Quarterly Editor", MIS Quarterly, 21(2), pp.261-290.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171353925

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.