PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 99--108
Tytuł artykułu

Marka - źródło przewagi konkurencyjnej w czasach globalizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand - Source of Competitive Superiority in Times of Globalization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stworzenie i zachowanie przewagi konkurencyjnej marki wymaga permanentnego reagowania na zmiany zachodzące w jej otoczeniu. Są one coraz gwałtowniejsze, co jest konsekwencją błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Proces przetwarzania informacji odbywa się w coraz szybszym tempie, a firmy, marki, które szybciej dostosowują się, zdobywają unikatową przewagę. Innowacyjna marka traci przewagę, gdy tylko konkurencyjne marki będą w stanie skopiować jej atrybuty. Właśnie dlatego uzyskanie długotrwałego sukcesu wymaga nie tylko stworzenia przewagi, ale umiejętności jej utrzymania. Aby tego dokonać, właściciel marki powinien reagować na wszelkie, nawet najdrobniejsze zmiany w otoczeniu, które mogą wpływać na pozycję jego marki. (fragment tekstu)
EN
The article takes on the subject of the brand moulding process in the time of globalization. We have already accustomed to the globalization. It's positive and negative results have been felt much more distinctly. The globalization creates capabilities and gives unique chances. It makes possible to create international brands by local company. The article presents difference strategy of brand creation and acquire superiority over competition based no brand. (fragment of text)
Twórcy
  • Agencja Reklamowa Anny Turkiewicz
Bibliografia
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1998.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J, Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Kozman M., Supermarkety powalczą marką, "Puls Biznesu" z 14 czerwca 1999.
  • Onkwist S., Show J., The International Dimention of Branding: Strategic Considerations and Decisions, "International Marketing Review" 1989, vol. 6.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  • Skrzypach B., Zarządzanie marką, a wzrost wartości firmy, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1996.
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 2001.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354035

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.