PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 235--245
Tytuł artykułu

Rola CSR i dialogu społecznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of CSR and Social Dialogue in Business Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przybliża w artykule ideę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) oraz dialogu społecznego rozpatrywanego głównie na poziomie zakładu pracy. W poruszonej problematyce udowadnia, jak istotnym w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstw staje się umiejętne zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez realne prowadzenie dialogu, co z kolei staje się możliwe dzięki wdrożeniu CRS jako modelu zarządczego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Konsekwencją przestawionych działań jest kreowanie regionalnego rynku pracy, na co wskazują wybrane przez autora tzw. dobre praktyki doskonalenia zarządzania. W opracowaniu autor zwraca szczególną uwagę na dialog pracowniczy, w tym na znaczącą rolę organizacji związkowej w realizacji koncepcji CSR. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the author describes the idea of corporate social responsibility (CSR) and social dialogue examined mainly at the workplace level. In the issues raised he proves how important in a turbulent business environment is a skillful management of the company through a real dialogue, which in turn is made possible by the implementation of CSR as a model management of modern enterprise. As a consequence of these activities is the creation of the regional labor market as the so - called good codes of practice of management improvement chosen by the author show. In this paper the author equates CSR and a staff dialogue, which complement each other at the same time and contribute to the increase of the efficiency of the company and to the rise of its quality mark to all interested groups of stakeholders. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
235--245
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Difin, Warszawa 2011.
  • Dialog społeczny na poziomie zakładu pracy pod redakcją Jacka Męciny, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego, Warszawa 2009.
  • European Communities (Wspólnoty Europejskie), http://eur-lex.europa.eu/.
  • Kuraszko I., Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa 2010
  • Kodeks pracy, ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.).
  • Komunikat Komisji - EUROPA 2020 Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, Bruksela, 3.3.2010 KOM(2010) 2020 wersja ostateczna.
  • Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U.1997 r. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.).
  • Prawa człowieka w miejscu pracy. Międzynarodowa perspektywa, Biuro Komisji Krajowej NSZZ "Solidarność", Warszawa 2011.
  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 - tekst jednolity z późn. zm).
  • Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych ( Dz.U. 1991 nr 55, poz. 234).
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.
  • http://www.mazovia.pl/urzad/zintegrowany-system-zarzadzania
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171354297

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.