PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1175 Rachunkowość zarządcza a ryzyko działalności gospodarczej | 96--102
Tytuł artykułu

Klienci w controllingu sprzedaży

Warianty tytułu
Customers in Sales Controlling
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie niektórych instrumentów controllingu sprzedaży (CRM, macierz BCG), przyjmujących za punkt centralny klienta i umożliwiających ich klasyfikacje ze względu na ich użyteczność dla przedsiębiorstwa (klienci lojalni i nielojalni, rentowni i nierentowni). (fragment tekstu)
EN
The paper deals with both sales controlling as the concept which supports sales management and customers as the most important element of environment. A point of contact is customer orientation, which is one of controlling assumptions and also sales controlling. Among sales controlling tools we can distinguish the group in which a customer is the main point. The tools are for example Customer Relationship Management and portfolio analyses. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baudler B., Rola zaufania klienta w sukcesie dostawcy, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 8.
  • Bccker J., Strategisches Vertriebscontrolling. Customer Relationship Marketing und Data Minig, Vahlen. Munchen 2001.
  • Bloch H., Controlling sprzedaży, Materiały szkoleniowe seminarium specjalistycznego, Katowice 2004.
  • Burnett K., Relacja z kluczowymi klientami, analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Controlling w działalności przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, PWE. Warszawa 2004.
  • Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODiDK, Gdańsk 2003.
  • Dejnaka A., CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  • Fjałkowska D., Moda na controlling, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2003, nr 1 (dodatek).
  • Goliszewski J., Rozwój controllingu w Polsce na podstawie ogłoszeń o pracę - controlling funkcjonalny, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2002, nr 8.
  • Guiony J., Obniżyć koszty handlowe w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa 1994.
  • Kowalak R., Benchmarking w controllingu sprzedaży, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 987, AE, Wrocław 2003.
  • Kuc B.R., Kontrola menedżerska. Przełamywanie barier, PTM, Warszawa 2001.
  • Kuc B.R., Kontrolling narzędziem wczesnego ostrzegania, PTM, Warszawa 2006.
  • Kustra A., Controlling marketingu i sprzedaży, [w:] Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie, red. M, Sierpińska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Lane N., Piercy N., Strategic Customer Management: Designing a Profitable Future for Your Sales Organization, "European Management Journal" 2004, nr 6 (22).
  • Łapeta A., Lojalność partnerów w relacjach biznesowych, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 2.
  • Mazur A., Mazur D., Co to jest CRM?, http://ww-wxnn-abc.pl/serwis.asp?Id=111 z dnia 25.01.2005.
  • Nesterak J., Controlling. System oceny centrów odpowiedzialności, Anvix, Kraków 2004.
  • Nowińska S., CRM dla dużych i małych, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 1.
  • Pufahl M., Vertriebscontrolling. So steuern Się Absatz, Umsatz andGewinn, Gabier, Wiesbaden 2006.
  • Stahl H-W., Controlling. Theorie und praxis einer effizienten systemgestaltung, Gabier, Wiesbaden.
  • Swift R.S., Accelerating Customer Relationship. Using CRM and Relationship Technologies, PTR, Prentice Hall, 2001.
  • Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa 2003.
  • Vollmuth H.J., Controlling. Planowanie, kontrola, zarządzanie. Placet, Warszawa 1993.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Zarzycki M., Controlling sprzedaży jako system nawigacyjny dla przedstawicieli handlowych, [w:] Ilościowe i jakościowe aspekty zarządzania, red. L. Zawadzka, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.