PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 13 Integracyjna funkcja logistyki | 79--90
Tytuł artykułu

Aspekty jakościowe oceny współdziałania przedsiębiorstw usług logistycznych z usługobiorcami

Warianty tytułu
Qualitative Aspects in Evaluating Cooperative Links between a Logistics Business and its Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współdziałanie przedsiębiorstw usług logistycznych z usługobiorcami można oceniać z uwzględnieniem różnych kryteriów, takich jak np. czas, koszt, jakość. W artykule uwaga została skoncentrowana na aspektach jakościowych. W tym celu zaproponowano i opracowano metodykę postępowania przy ich ocenie. Składa się ona z kilku zasadniczych etapów, w których wykorzystano przygotowane narzędzia badawcze. Ocena ta została oparta na dwóch głównych elementach: badaniu poziomu zadowolenia klienta oraz badaniu zasobów i umiejętności pod względem tworzenia dodatkowej korzyści, będącej wynikiem danego współdziałania. Ocenę aspektów jakościowych, zgodnie z opracowaną metodyką przeprowadzono w wybranym przedsiębiorstwie usług logistycznych - wyniki przedstawiono w artykule. (abstrakt oryginalny)
EN
Cooperation between logistics enterprises and their customers can be evaluated against various criteria, such as cost, time, and quality. This paper concentrates on qualitative aspects, proposing a methodology and procedure specifically designed to carry out such an evaluation. The procedure comprises several principal stages employing research tools that have been developed especially for this purpose. The evaluation is based on two main components: a survey of customer satisfaction levels, and an examination of skills and resources in the context of added value derived from the cooperation. The proposed methodology has been applied within an existing logistics enterprise, and the outcomes are presented in the paper. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Antoszkiewicz J., Metody heurystyczne, PWN, Warszawa 1990.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Dullinger K.H., Elastyczne łańcuchy dostaw - koncepcje, doświadczenia, wyzwania, VI Międzynarodowa Konferencja Logistics, Poznań 2002.
  • Kaczmarek B., Współdziałanie przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2000.
  • Logistyka w biznesie, red. M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2006.
  • Pesämaa O., Hair J.F. Jr, More than friendship is required: an empirical test of cooperative firm strategies, "Management Decision" 2007, Vol. 45, No. 3.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwach, red. J. Lichtarski, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
  • Rynek usług logistycznych, red. M. Ciesielski, Difin, Warszawa 2005.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2005.
  • www.sjp.pwn.pl
  • www.wiem.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.