PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | vol. 9, nr 4 (34), t. 1 Współczesne wyzwania polityki personalnej | 204--216
Tytuł artykułu

Employee Relationship Management (ERM) jako trend rozwojowy w obszarze funkcji personalnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employee Relationship Management (ERM) as a Developmental Tendency in the Area of Human Resources
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano Employee Relationship Management (ERM) jako trend rozwojowy w obszarze funkcji personalnej. Wyjaśniono, dlaczego wprowadzanie ERM jest nieodzowne w obecnie istniejących uwarunkowaniach demograficznych i prawnych. Wymieniono przesłanki ekonomiczne tej koncepcji dla organizacji (m.in. tzw. efekt lojalności), a także jej pokazano korzyści dla pracowników (m.in. uniknięcie kosztów transakcyjnych). Wykazano możliwość (choć ograniczoną) stosowania metody zdyskontowanych strumieni przepływów gotówkowych E. Flamholtza do ewaluacji skuteczności ERM. Zlokalizowano ten trend wśród takich ujęć, jak Human Capital Management i Value Based Management, jednocześnie wskazując jego relację do przedsiębiorczości i zarządzania strategicznego. Pokazano punkty zbieżne tej koncepcji z controllingiem personalnym i zarządzaniem ryzykiem personalnym. (abstrakt oryginalny)
EN
The article characterizes Employee Relationship Management (ERM) as a developmental tendency in the area of human resources. It explains why the introduction of ERM is indispensable in the existing demographic and legal circumstances. It also enumerates economic premises of this concept for the organization (including what is called "the loyalty effect") and shows its benefits for the employees (e.g. the avoidance of transaction costs). The possibility (though limited) of using the E. Flamholtz's method of discounted streams of cash flow for the evaluation of ERM efficiency was demonstrated. The tendency was located within such concepts as Human Capital Management and Value Based Management, at the same time indicating its relation with entrepreneurship and strategic management. Points of the concept concurrent with personal controlling and personal risk management were shown. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bochniarz, P. i K. Gugała 2005. Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie, Warszawa: Poltext.
  • Broj, A. 2011. Kreative Köpfe gefragt. Personal, nr 2.
  • Chłodnicki, M. 2004. Przez jakość do lojalności klientów, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Fitzenz, J. 2001. Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Kraków: Dom Wydawniczy ABC.
  • Jamka, B. 2011. Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? Od zarządzania kompetencjami do zarządzania różnorodnością, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  • Meyer-Ferreira, P 2010. Human Capital strategisch eninsetzen. Modelle und Konzepte für die Unternehmenspraxis, Köln: Luchterhand.
  • Persch, P.-R. 2003. Die Bewertung von Humancapital - eine kritische Analyse, München- -Mering: Rainer Hampp Verlag.
  • Schierenbeck, H. i M. Lister 2002. Value Controlling. Grundlagen des wertorientierten Unternehmensführung, München-Wien: R. Oldenbourg Verlag.
  • Schüler, A.M. i G. Fuchs 2005. Marketing lojalnościowy. Total Loyalty Marketing. Jak z zadowolonymi klientami i lojalnymi pracownikami osiągnąć sukces firmy, Warszawa: Akademia Sukcesu - HDT Consulting.
  • Stotz, W. 2007. Employee Relationship Management. Der Weg zu engagierten und effizienten Mitarbeitern, München-Wien: Oldenbourg.
  • Ulrich, D. i W. Brockbank 2005. The HR Value Proposition, Boston: Harvard Business School Press.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.