PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 2 | 91--98
Tytuł artykułu

Studia podyplomowe, szkolenia i kursy jako równoległe formy podnoszenia kwalifikacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Postgraduate Studies and Training Courses as Parallel Forms of Improving Qualifications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wyrażono pogląd, że studia podyplomowe i szkolenia są obecnie niezbędnym elementem uzupełniającym formalne wykształcenie uzyskiwane w ramach programów studiów I i II stopnia. Studenci często uczestniczą w obu tych formach równolegle, na co wskazują m.in. wyniki badań zaprezentowanych w artykule. Dobrze dopasowana oferta szkoleń i studiów podyplomowych to korzyść dla wszystkich zainteresowanych stron. Absolwenci zyskują umiejętności preferowane przez przyszłych lub obecnych pracodawców, a dla uczelni, zwłaszcza niepublicznych, jest to jedno z dodatkowych źródeł finansowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to show that nowadays postgraduate studies and training courses are essential to complement the formal education obtained during first-cycle and second-cycle studies. Research findings presented in the article show that students often participate in both of these forms at the same time. Having well-suited offer of postgraduate studies and training courses is beneficial for all interested parties. Graduates gain skills valued by their current or future employers and for academies (especially non-public) it is an additional source of financing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
  • Bakonyi J., Produkt edukacyjny niepublicznej szkoły wyższej w warunkach konkurencji, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, Bielsko-Biała 2013.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
  • Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2006.
  • Marcinkiewicz A., Kształcenie podyplomowe wobec rynku pracy, "e-mentor" 2012, nr 2 (44).
  • Jabłoński M., Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355935

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.