Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
E-health services as a source of competitive advantage in a medical facility
Języki publikacji
Abstrakty
Rynek usług medycznych stanowi obszar konkurencji między podmiotami będącymi dostawcami tychże usług. Poszukują one rozwiązań, które pozwolą im osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Ważnym źródłem sukcesu w tej dziedzinie we współczesnym świecie są technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT). Znajdują one zastosowanie w systemach opieki zdrowotnej oraz całej sferze świadczenia usług medycznych, ale również w innych obszarach aktywności człowieka (e-handel, e-bankowość, e-learning itp.). Dynamiczny rozwój technologii ICT i Internetu stworzył nowe możliwości dla lekarzy, ich pacjentów oraz menedżerów służby zdrowia.(fragment tekstu)
This article presents issues related to the impact of e-health projects on the competitive position of a medical facility, mainly from the point of view of its patients. The research was carried out in a group of patients of Luxmed medical centre in Lublin in the spring 2013. The study was concerned with the role of e-health solutions in the process of developing a competitive advantage of medical facilities. The impact of e-health solutions on the choice of a specific facility by patients was also studied. The attitudes and opinions concerning the acceptance of e-health services provided by examined medical facility were recognised. The evaluation and the impact of e-health solutions on the choice of the facility by patients was investigated.(original abstract)
Rocznik
Strony
41--59
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Lubelska
Bibliografia
- Carr N., It doesn't matter, "Harvard Business Review" 2003, May.
- Czekaj J., Podstawy zarządzania informacją, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.
- Czerwińska M., Postawy wobec e-zdrowia i opinie na jego temat w grupie studentów kierunku zdrowie publiczne, "Roczniki" Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH, z. 29, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
- Dobska M., Rogoziński K., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
- Drummond H., W pogoni za jakością, Total Quality Management, Warszawa 1988.
- Konefał P., Usługi e-zdrowia w opinii pacjentów na przykładzie placówki medycznej Luxmed, praca magisterska napisana w Katedrze Ekonomii i Zarządzania Gospodarką Politechniki Lubelskiej pod kierunkiem M. Czerwińskiej, Lublin 2013.
- Kotler P., Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu, PWE, Warszawa 2005.
- Kotler P., Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004.
- Mruk H., Marketing gabinetów lekarskich na rynku usług medycznych, Wydawnictwo ABC, Warszawa 2009.
- Nowatorska-Romaniak B., Marketing usług zdrowotnych, Wydawnictwo Kantor,Zakamycze 2002.
- Opolski K., Dykowska B., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa 2011.
- Opolski K., Szymborska E., Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia, "Antidotum" 1997, nr 9.
- Porter M., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników,Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
- Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strużycki, Difin, Warszawa 2004.
- Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, red. M. Kautsch, Wolters Kluwer Polska - Oficyna, Warszawa 2010.
- Waszkiewicz A., Białecka B., Kształtowanie usług medycznych na podstawie oceny i odczucia pacjenta, "Zeszyty Naukowe" Politechniki Śląskiej, seria "Organizacja i Zarządzanie", z. 63a, 2012.
- www.luxmedlublin.pl (data odczytu 10.11.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171355985