PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5, CD 2 | 2133--2139
Tytuł artykułu

Partnership Initiatives in Relations with Suppliers and the Reasons for their Implementation - Research Results

Warianty tytułu
Inicjatywy partnerskie w relacjach z dostawcami i przyczyny ich wdrażania - wyniki badania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W ostatnich latach przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu koncentrują się na budowaniu partnerskich relacji z dostawcami. Wdrażają w tym zakresie różne inicjatywy, w tym np. programy rozwoju dostawców (ang. Supplier Development) czy wczesne włączanie dostawców w rozwój produktów (ang. Early Supplier Involvement). Artykuł opisuje wybrane inicjatywy partnerskie, wskazując segmenty dostawców dla których inicjatywy te powinny być realizowane w pierwszej kolejności. Dodatkowo, w artykule prezentowane są wyniki przeprowadzonego pod koniec 2013 roku badania. Pozwoliło ono zidentyfikować przyczyny koncentrowania się przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku B2B na budowaniu partnerskich relacji z dostawcami. Wyniki wskazują, że wśród nich, na pierwszym miejscu znajdują się: redukcja kosztów zakupów i zapasów, duży wpływ dostawcy na wartość produktu oraz wzrastający wolumen zakupów. (abstrakt oryginalny)
EN
In recent years, companies are increasingly focused on building partnership with suppliers. They implement in this regard various initiatives, for example Supplier Development programs or Early Supplier Involvement. The article describes selected partnership initiatives, indicating segments of suppliers for which these initiatives should be implemented first. In addition, the paper presents the results of the research conducted at the end of 2013. It allowed to identify the reasons for focusing enterprises operating in the B2B market on building partnership with suppliers. The results indicate that these reasons, in the first place are: reduction in purchasing costs and inventory, large impact of the supplier on the value of the product and increasing volume of purchases. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2133--2139
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • 1. Bensaou M., Portfolios of buyer-supplier relationships, Sloan Management Review, Summer, Vol. 40 No. 4, 1999, pp. 35-44.
  • 2. Ellram L. M., Olsen R. F., A portfolio approach to supplier relationships, Industrial Marketing Management, Volume 26, No. 2, March, 1997, pp. 101-113.
  • 3. Kraljic, P., Purchasing must become supply management, Harvard Business Review, September/October, 1983, pp. 109-117.
  • 4. Krapfel R. E., D. Salmond, R. Spekman, A Strategic Approach to Managing Buyer-Seller Relationships, European Journal of Marketing, Vol. 25, No. 9, 1991, pp. 22-37.
  • 5. Nellore R., Söderquist K., Portfolio approaches to procurement: Analyzing the Missing Link to Specifications, Long Range Planning, Vol. 33, No. 2, 2000, pp. 245-267.
  • 6. Pagell M., Wu Z., Wasserman M. E., Thinking differently about purchasing portfolios: an assessment of sustainable sourcing, Journal of Supply Chain Management, Vol. 46, No. 1, 2010, pp. 57-73.
  • 7. Poirier Ch. C., Quinn F. J., , How Are We Doing? A Survey of Supply Chain Progress, "Supply Chain Management Review", November/December, Vol. 8, No. 8, 2004 [w:] J. Witkowski "Zarządzanie łańcuchem dostaw", PWE, 2010, pp. 67-88.
  • 8. Svensson G., Supplier segmentation in the automotive industry: A dyadic approach of a managerial model, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 34, No. 1, s. 12-38, 2004, DOI:10.110809600030410515664.
  • 9. Trent R. J., Monczka R. M., Purchasing and Supply Management: Trends and Changes Throughout the 1990s., International Journal of Purchasing & Materials Management, Vol. 34, No. 4, 1998, pp. 2-11.
  • 10. Wagner S. M., Supplier development practices: an exploratory study, European Journal of Marketing; Vol. 40 No. 5/6, 2006, pp. 554-571.
  • 11. Wagner S. M., Krause D. R., Supplier development: communication approaches, activities and goals, International Journal of Production Research, Vol. 47, No. 12, 15 June, 2009, pp. 3161- 3177.
  • 12. Wieteska G., Rozwój dostawców w modelach portfolio relacji dostawca-nabywca, V Międzynarodowa Naukowa Konferencja Logistyczna WSL FORUM 2013, publikowane na płycie, Logistyka (5), 2013, pp. 1-9, ILiM.
  • 13. Wisner J. D., Tan Keach-Choon, Leong G. K., Supply Chain Management: A Balanced Approach, South-Western Cengage Learning, 3rd edition, 2012, p. 85.
  • 14. Zsidisin G. A., Melnyk S. A., Ragatz G. L., An Institutional Theory Perspective of Business Continuity Planning for Purchasing and Supply Management, International Journal of Production Research, Vol. 43, No 16, 2005, pp. 3401-3420.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171356509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.