PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 40 | 239--252
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość akademicka w świetle akademickich inkubatorów przedsiębiorczości

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Academic Entrepreneurship in the Light of Academic Incubators for Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Instytucje wspierające przedsiębiorczość akademicką rozwijają się coraz prężniej, z racji tego stanowią ważne źródło kreowania zachowań przedsiębiorczych. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości są organizacją, która skupia w swych szeregach osoby związane z uczelniami, które oprócz nauki chcą prowadzić własną działalność gospodarczą. Stało się to przedmiotem badań autorki, które miały za cel pokazać, w jakim stopniu AIP pomagają, a co stanowi dla korzystających z ich rad osób kwestie problemowe. W artykule zostały przedstawione wyniki badania ankietowego, gdzie narzędziem był internetowy kwestionariusz ankiety przeprowadzony wśród beneficjentów AIP z Warszawy, Torunia, Łodzi, Poznania i Gdańska. (abstrakt oryginalny)
EN
The institutions which support academic entrepreneurship develop more dynamically. They are an important source of creating enterpreneurial behaviors. Academic incubators for entrepreneurship are an organization which focuses many people related with the university and want to run their own business. It has become a subject of study authors this article. the research show how academic incubators for entrepreneurship help young people. The article presents the results of the survey, where the instrument was online questionnaire filled by the beneficiaries of the AIP from Warsaw, Toruń, Łódź, Poznań and Gdańsk. (original abstract)
Rocznik
Tom
40
Strony
239--252
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Akademickie inkubatory Przedsiębiorczości [online] AIP [dostęp 27 stycznia 2013 r.] Dostępny w World Wide Web: http://s.inkubatory.pl/aktualnosci/33-droga-do-polski-przedsibiorczej.
  • Cieślik J., (2010), Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Haffer M., (2011/2012), Wykład: Przedsiębiorczość, UMK Toruń.
  • Kwiatkowski S., Kamiński M. B.,(2010), Intellectual Enterpreneurship. Wiedza, przedsiębiorczość, bogactwo, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Majewski P., Żywiecki P., (2008), Przedsiębiorczość akademicka w Toruniu: dobre praktyki Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy Wyższej Szkole Bankowej, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu.
  • Nicolaou N., Birley S., (2003), Academic networks in trichotomous categorisation of university spinouts, "Journal of Business Venturing" 18, Doi: http://dx.doi.org/10.1016/s0883-9026(02)00118-0
  • Przedsiębiorczość spin-off [online] Akademicka Platforma Innowacji [dostęp 9 listopada 2012 r.]. Dostępny w World Wide Web: http://innowacje.umk.pl/site/pracownicy/e1327600277
  • Przedsiębiorstwa spin-off [online] Portal dla młodych przedsiębiorców [dostęp 9 listopada 2012 r.]. Dostępny w World Wide Web: http://www.mlodyprzedsiebiorca.pl/akademiasukcesu/akademickim-piorem/282-przedsibiorstwa-spin-off
  • Roberts E. B., Malone D. e., (1996), Policies and structures for spinning out new companies from research and development organizations, R&D Management, 26 (1).
  • Smilor R., Gibson D., Ditrich G., (1990), University spin out companies: technology start-ups from UT-Austin. Journal of Business venturing 5, Doi: http://dx.doi.org/10.1016/0883-9026(90)90027-Q
  • Stankiewicz M. J., (2012/2013), Wykład: Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa, UMK Toruń.
  • Tamowicz P., (2006), Przedsiębiorczość akademicka. Spółki spin-off w Polsce, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171356585

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.