PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 | 155--164
Tytuł artykułu

Shopping w wydaniu singli - czas to pieniądz?

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Single People on Shopping - Time Is Money?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest ukazanie specyfiki dokonywania "rytuału zakupowego" przez grupę społeczną singli na podstawie przeprowadzonych przez autorkę badań empirycznych. Celem badań była analiza narzędzi marketingowych oraz narzędzi public relations stosowanych przez firmy. Przedmiotem badań zaś sam proces podejmowania decyzji zakupowych przez singli. Autorka próbowała uzyskać odpowiedzi na pytanie: czy single dokonują zakupów w sposób racjonalny? Czy kierują się jakością, czy ceną nabywanych produktów? Autorka przedstawia wyniki, które mogą stać się źródłem informacji dla marketerów kreujących oferty marketingowe do tej grupy konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The main idea of the article is to describe shortly the shopping decisions made by single people. The article contains research results which were carried out by the author at the beginning of the year 2012. The introduction is about the single people in theory, then the article proceeds to the presentation of the research results that concern: the average time spend in the shop, shopping places choose by single people, price or quality in the shopping decisions, Internet as a tool to spare some time. Description is based on the analysis of sources like own research results, texts and the Internet sources. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
155--164
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • Czernecka J., Metafora cyborga - wpływ konsumpcji na jakość życia i budowanie tożsamości, [w:] Konsumpcja - istotny wymiar globalizacji kulturowej, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.
  • Dzięgielewska M., Wpływ środowiska życia na wzory gospodarstwa domowego, [w:] Rodzina w zmieniającym się społeczeństwie, red. P. Kryczka, RW KUL, Lublin 1997.
  • Gajda J., Samotność i kultura, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa 1987.
  • K.Z., Singiel - wymarzony klient, http://www.fcmarket.pl/sezam/182829.pdf
  • Lubelska K., Samotni z wyboru, "Polityka" 2006, nr 42.
  • Paprzycka E., Kobiety żyjące w pojedynkę. Między wyborem a przymusem, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2008.
  • Prognoza gospodarstw domowych: http:// www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_1_prognoza_gospodarstw_domowych_2008_2035.pdf
  • Slany K., Życie w samotności, "Res publica" 2002, nr 12.
  • Stein P., Być singlem - próba zrozumienia singli, [w:] Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Bogunia, Znak, Kraków 2008.
  • Such M., Styl życia i czas wolny singli we współczesnym społeczeństwie, [w:] Czas ukoi nas? Jakość życia i czas wolny we współczesnym społeczeństwie, red. W. Muszyński, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008.
  • Żurek A., Single. Żyjąc w pojedynkę, Wydawnictwo UAM, Poznań 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.