PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1174 Rachunkowość a controlling | 355--361
Tytuł artykułu

Potrzeby ewidencyjne systemu motywacyjnego przedstawicieli handlowych

Autorzy
Warianty tytułu
Record Needs of Sales Representatives' Motivation System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dosyć często, zarówno w praktyce, jak i w teorii, można się spotkać z opinią, że budżetowanie jest nieefektywne, ponieważ poza tworzeniem tabelek nie jest w stanie wnieść nic nowego. Tak się dzieje w przedsiębiorstwach, które faktycznie na tych tabelkach kończą i nazywają to budżetowaniem lub, co gorsza - controllingiem. Aby jakiekolwiek narzędzia controllingu mogły działać efektywnie, należy je ciągle doskonalić. Funkcję doskonalącą w budżetowaniu spełniają sprzężenie zwrotne w postaci m.in. analizy przyczynowej powstawania odchyleń i działania korygujące podejmowane na podstawie tej analizy. Taką analizę i takie działania muszą podejmować ludzie, którzy są bezpośrednio związani z daną działalnością wewnątrz przedsiębiorstwa. Z praktyki wiadomo, że po pewnym czasie, różnym dla różnych organizacji, działania tego typu "umierają śmiercią naturalną". Utrzymać skuteczność działania takiego sprzężenia zwrotnego jest w stanie tylko właściwie skonstruowany i konsekwentnie wdrożony system motywacyjny. W niniejszym artykule omówiono właśnie zagadnienie systemu motywacyjnego przedstawicieli handlowych w przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)
EN
The article presents the connections of the bookkeeping records with the motivation system of the sales representatives in enterprises. The motivation system in controlling is very often a feedback, die system which frequently connects different budgeting elements. In order it could work properly the enterprises need to have an access to all necessary information. This information can be obtained with the help of financial accountancy. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Lew G., Potrzeby informacyjne controllingu w obszarze sprzedaży przedsiębiorstwa handlowego, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2006 nr 4.
  • Lew G., Controlling przedsiębiorstw handlowych, Difin, Warszawa 2004.
  • Sierpińska M., Niedbała B., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357577

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.