PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 | 29--38
Tytuł artykułu

Building a Strong Brand to Support Company Competitiveness

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Budowanie silnej marki wsparciem konkurencyjności firmy
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie poglądów na tradycyjną koncepcję kapitału marki i wartość marki na bazie klientów, ich podstawy teoretyczne, które wspierają silną markę, poprzez konsekwencje marketingowe i sugestie w procesie rozwoju strategii marki. Budowanie silnej marki jest kluczowym elementem rentownych firm o długoterminowej stabilności. Prezentowane są strategie marketingowe silnych marek. Dodatkowo prezentowane są strategie marketingowe charakterystyczne dla wysokiej konkurencyjności rynków i zachowań konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem marek czeskich i ich problemów na rynkach. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this paper is to give a view on the traditional concept of brand equity, and customer based brand equity framework, as well as, their theoretical background, to support the strong brand by providing the marketing implications and suggestions in the process of brand strategy development; to build the strong brand is a key element of profitable businesses with long-term sustainability. There are pointed the marketing strategies of strong brands. Additionally, marketing strategy for high competitive markets and consumers' behavior, with the special focus to the brands of Czech origins and their problems in the markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Tomas Bata University in Zlín, Czech Republic; Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu, Poland
Bibliografia
  • Aaker, D.A., Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, New York 1991.
  • Abratt, R., Bick, G., 2005 Valuing Brands and Brand Equity: Methods and Processes. [online] Retrieved July 29, 2011 from <http://www.huizenga.nova.edu/jame/valuing.htm>
  • American Marketing Association Branding Definition. [online]. Retrieved July 7, 2011 from <http://www.marketingpower.com/_layouts/dictionary.aspx?dLetter=B>.
  • Blaszczak, A., Walewska, D., Globalne brandy wypychają polskie marki "Rzeczpolita", 19 maja 2011.
  • Bednar, V. Svet nezna ceske znacky, firmy radeji exportuji pod cizimi nazvy. Retrieved July 29, 2011 from <http://byznys.lidovky.cz/svet-nezna-ceske-znacky-firmy-radeji-exportuji-podcizimi-nazvy-p88-/firmy-trhy.asp?c=A101004_122252_firmy-trhy_kik>.
  • Birnthaler, J. Sights set on product pirates. <http://www.tuevsued.de/uploads/images/1305272300662560790797/tsj-11-1-engl.pdf>.
  • Bradford, R.W. Understanding the Competitive Value of your Brand. Centre for Simplified Strategic Planning. Inc., Retrieved June 14, 2011, from <http://www.strategyletter.com/CD0905/featured_article.php>.
  • Chovancova, M., Asamoah, E. S., Adambarage, CH. De Alvis, Samarakoon, M. A. K., Guo, Y. Brand as a Dominant Factor in Determing the Competitiveness of Firm. Evidence from the Czech consumer market. In Springer, R., Chadraba, P. Proceedings of the 18th Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central and Eastern Europe. 1. Vienna, Austria: Institute for International Business Vienna University of Economics and Business, Austria, 2010. s. 61-85.
  • Davis, S.M. Brand Asset Management: Driving Profitable Growth through Your Brand. Jossey-Bass A Wiley Company, San Francisco 2000.
  • Delgado-Ballaster, E., Munuera-Aleman, J.L. Does Brand trust matter to brand equity? "Journal of Product and Brand Management" 1999. 2005; Vol. 14, No.3, pp.187-196.
  • Erdem, T. and Swait, J. Brand Equity as a Signalling Phenomenon, "Journal of Consumer Psychology". 1998, 7 (2), 131-157.
  • Erdem, T., Swait, J., Valenzuela, A. Brands as Signals: A Cross-Country Validation Study, "Journal of Marketing". 2006, 70 (1), 34-49.
  • Greenwood, T., The importance of brand strategy. Retrieved July 14, 2011 from <http://ezinearticles.com/?The-Importance-of-Brand-Strategy&id=764211 >.
  • Hospodarske noviny. Lide preferujiceske znacky a cenu. 5/6/2009. Retrieved July 29, 2011 from < http://www.ceskeznacky.cz/napsali-o-nas.php?ni=16>.
  • Kapferer, J.N., The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. 4th. ed. Koran Page, London, Philadelphia 2008.
  • Keller, K.L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Prentice-Hall International 1998.
  • Keller, K.L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 3th Ed. Pearson Prentice Hall 2008. 692 s.
  • Marketingove noviny. Retrived July 29, 2011 from <http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=4957>.
  • Sdruzeni Ceske znacky. Retrieved October 28, 2011 from <http://www.ceskeznacky.cz/profil.php>.
  • Simon, C.J., Sullivan, M.W. The Measurement and Determinants of Brand Equity: A Financial Approach. Marketing Science. 1993. 12 (Winter), 28-52
  • Zhang, S., Sood, S. Deep and Surface Cues: Brand Extension Evaluations by Children and Adults. Journal of Consumer Research. 2002, 29 (June), 129 -141.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.