PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2 | 15--30
Tytuł artykułu

Zrównoważony rozwój a zrównoważony biznes w budowie wartości przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
A Sustainable Development and Sustainable Business in Kreation of Value the Companies Responsible Socially
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia koncepcję zrównoważonego rozwoju i zrównoważonego biznesu w budowie wartości przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Ponadto wskazuje na istotne elementy budowy modelu biznesu opartego na założeniach równowagi biznesowej zapewniającej trwałość i ciągłość strategiczną przedsiębiorstwa spełniającego potrzeby wszystkich grup interesariuszy w zmienności jego otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is showing the conception of the sustainable development and the sustainable business of the under construction the value enterprises responsible socially. Moreover the article is pointing at essential elements of the structure of the inside and outside model of business based on assumptions of the business sustainability providing with the permanence and the strategic continuity of the enterprise fulfilling needs of all groups of stakeholders in the changeability of surrounding him. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej; OTTIMA plus Sp. z o.o.; Europejskie Forum Odpowiedzialności Ekologicznej CERT Sp. z o.o.
Bibliografia
  • Zalega K., Systemy Corporate Governance a efektywność zarządzania spółką kapitałową, SGH, Warszawa 2003.
  • Piontek F., Kontrowersje i dylematy wokół rozwoju zrównoważonego i trwałego. Ekonomia a rozwój zrównoważony, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2001.
  • Poskrobko B., Podstawy polityki ekologicznej, [w:] K. Górka, B. Poskrobko, W. Radecki, Ochrona środowiska, Problemy społeczne, ekonomiczne i prawne, PWE, Warszawa 1998.
  • Keating M., Globalny program działań, Agencja Informacyjna "GEA", Warszawa 1994.
  • Piontek B., Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Adamczyk J., Nitkiewicz T., Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Johannesburg Summit 2002. World Summit on Sustainable Development, UN, 2002.
  • Poskrobko B., Teoretyczne aspekty ekorozwoju, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1997, Nr 1
  • T. Borys, Jak budować program ekorozwoju, Informacje ogólne, Regionalny Ośrodek Ekorozwoju Fundacji Karkonoskiej w Jeleniej Górze, Warszawa - Jelenia Góra 1998.
  • Kołodko G.W., Wędrujący świat, Prószyński i S-ka, Warszawa 2008.
  • Kuciński K., Strategie przedsiębiorstw wobec wymogów zrównoważonego rozwoju, SGH, Warszawa 2009.
  • Jeżowski P. (red), Zarządzanie w sektorze publicznym - rozwój zrównoważony - metody wyceny, SGH, Warszawa 2002.
  • Adamczyk J., Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001.
  • Kotler Ph., Konkurencyjność a charakter społeczny, Organizacje przyszłości, red. naukowy Hasselbein F., Goldsmith M., Beckhardt R., Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1998.
  • Hawken P., The Ecology of Commerce, Weidenfeld&Nicolson, London 1993.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości, zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.
  • Kidd C., The evolution of sustainability. Journal of Agricultural&Environmental Ethics, (1): 1992
  • Svenson G., Wood G., Callaghan M., A corporate model of sustainable business practices: An ethical perspective, Journal of World Business 45, 2010.
  • Burchell J., The Corporate Social Responsibility Reader, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York 2008.
  • Jabłoński A., Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych, Tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa opartej na jakości i kryteriach ekologicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008.
  • Kotler Ph., Caslione J.A., Chaos, zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes Sp. z o.o., 2009
  • Epstein M.J., Buhovac A.R., Solving the sustainability implementation challenge, Organisational Dynamics, 39, 2010.
  • Abidin N.Z., Pasquire Ch.L., Revolutionize value management: A mode towards sustainability, International Journal of Project Management 25, 2007.
  • Jabłoński A., Modele zrównoważonego biznesu a koncepcja VBM oraz CSR, Przedsiębiorstwo Przyszłości, Kwartalnik Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej, Nr 2 (3) kwiecień 2010.
  • Morin R.A., Jarrell S.L., Driving Shareholder Value: Value- Building Techniques for Creating Shareholder Wealth, McGraw-Hill, New York 2001.
  • Szablewski A., Strategie wzrostu wartości firmy, Poltext, Warszawa 2000.
  • Bachman J.E., Black A. & Wright P., In Search of Shareholder Value, Price Waterhouse, Pitman, 1997
  • Dudycz T., Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Studia i Monografie Nr 143, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Velthuis L.J., Wesner P., Value Based Management, Bewertung, Performancemessung Und Managemententlohnung mit ERIC, Schaffer Poeschel Verlag Stuttgart,
  • Kamela-Sowińska A., Wartość firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Skoczylas W. (red.), Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Arnold G., Inwestowanie w wartość, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
  • Craig Smith N., Lenssen G., Odpowiedzialność biznesu, teoria i praktyka, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.