PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4 | 6--23
Tytuł artykułu

Ocena funkcjonowania i możliwości rozwoju OFF Festival w Katowicach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Assessment of Functioning and Possibilities of OFF Festival Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu została podjęta tematyka wąskiego działu turystyki kulturowej, jakim jest turystyka festiwalowa. W pracy skupiono się na opisaniu zjawiska w odniesieniu do muzycznego OFF Festival w Katowicach. Do celów pracy należała ocena funkcjonowania i opisanie możliwości rozwoju festiwalu OFF, a także analiza zaangażowania miasta Katowice w rozwój oraz promocję miejscowych imprez festiwalowych. Przeprowadzone zostały badania ankietowe z mieszkańcami Katowic oraz uczestnikami wydarzenia, badające ich odczucia i poglądy na temat imprezy oraz ukazujące profil przeciętnego uczestnika OFF Festival. Dokonano kompleksowego przeglądu źródeł wtórnych na badany temat. Ponadto sporządzono analizę SWOT ujawniającą najbardziej optymalną strategię dalszego rozwoju wydarzenia. Uzyskane wyniki przedstawiają wzrost jakości, znaczenia oraz popularności OFF Festival na arenie ogólnopolskiej. (abstrakt oryginalny)
EN
This research has taken up a subject matter of a small branch of culture tourism, such as festival tourism. The article is focused on the very issue of festival tourism in reference to OFF Festival in Katowice, south Poland. The main aim of the study has been an assessment of functioning The OFF Festival and working out the possibilities of its development as well as the analysis of the involvement of the city of Katowice in improving and promoting local festival events. The inhabitants of Katowice and participants enjoying the festival have been surveyed. The survey investigated their feelings, views about the event and general feedback. Findings produced resulted in presenting the average OFF Festival participant profile. Comprehensive review of secondary literature has been completed. The SWOT analysis has been also made to point the best strategy for improving the event to succeed. The research clearly outlines that OFF Festival has upgraded and become more popular and influential countrywide recently. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Borzyszkowski J. 2011. Wpływ eventu na rynek turystyczny - przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton. "Turystyka Kulturowa" 4-6, s. 63-75
  • Buczkowska K. 2008. Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny. Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu, Poznań
  • Buczkowska K. 2009. Kulturowa turystyka eventowa, [w]: Współczesne formy turystyki kulturowej. Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu, Poznań
  • Cudny W., Rouba R. 2012. Festiwale muzyczne, jako element funkcji kulturalno-rozrywkowej Łodzi. "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 699, s. 593
  • Getz D. 2008. Event tourism: Definition, evolution and research. "Tourism Management" nr 29 (2008), s. 403-428
  • Gierszewska G., Romanowska M. 2002. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 234-246
  • Główny Urząd Statystyczny - Działalność instytucji kultury w Polsce w 2012 roku - http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/KTS_dzialalnosc_instyt_kultury_w_polsce_2012.pdf (dostęp 8.03.2014)
  • Konieczna E. 2014. Festiwale i przeglądy filmowe, jako cel turystyki kulturowej. "Turystyka kulturowa" nr 10, s. 6-18
  • Kruczek Z. 2014. Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie - megaevent i flagowa atrakcja Krakowa. Ocena wydarzenia z wykorzystaniem metody etnografii wirtualnej [w:] Kultura i turystyka - w kręgu wydarzeń, B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 105-120
  • Lokalny program rewitalizacji miasta Katowice na lata 2007-2013, Rada Miasta Katowice, Katowice
  • Mikos von Rohrscheidt A. 2008. Turystyka kulturowa. Fenomen. Potencjał. Perspektywy, Wydawnictwo KMB Druk: Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humanistyczno-Menedżerska Milenium, Gniezno, s. 31-72
  • Nowacki M. 2014. Przystanek Woodstock, jako produkt turystyczny: jakość festiwalu a zadowolenie i lojalność uczestników [w:] Kultura i turystyka - w kręgu wydarzeń, B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 115-131
  • Piasecka E. 2012. Uczestnictwo w muzycznych wydarzeniach kulturalnych - forma turystyki czy tylko sposób spędzania czasu wolnego? "Turystyka Kulturowa" nr 2, s. 41-52
  • Przewodnik festiwalowy OFF Festival 2013
  • Ratkowska P. 2010. O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze. "Turystyka Kulturowa" nr 6, s. 26-46
  • Sikorski T. 2012. Czy street art. Jest sztuką? http://www.galeriabielska.pl/upload_file/Czy strret-art jest sztuk pdf
  • Słownik wyrazów obcych. 1995. PWN, Warszawa
  • Wrzos J. 2012. Metody promocji letnich festiwali muzycznych w Polsce na przykładzie Przystanku Woodstock, UAM, Poznań (maszynopis pracy magisterskiej)
  • Zajadacz A., Śniadek J. 2009. Potencjał turystyczny [w:] Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki, t. III, Seria "Turystyka i Rekreacja - Studia i Prace, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 33-59
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171357973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.