PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 7 | nr 2 (24) Przedsiębiorczość technologiczna | 13--22
Tytuł artykułu

Innowacje społeczne i technologiczne : perspektywy i strategie

Warianty tytułu
Social and Technological Innovations : Prospects and Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacje odgrywają coraz większą rolę w budowaniu trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, a także w osiąganiu sukcesu i pozycji międzynarodowej przez gospodarki. W niniejszej pracy zaprezentowano strukturę innowacji na poziomach narodowym, regionalnym, lokalnym i poziomie przedsiębiorstw. Zastosowano ją dalej jako wzorzec do oceny innowacji na dwóch płaszczyznach: technologicznej i społecznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Innovations play an increasing role both in the enterprises' efforts to achieve lasting competitive advantages and in the economies' achievement of success and strong international position. The authors of the paper present the structure of innovations at the national, regional and local level as well as at the level of enterprises, and they use it further as a template for the assessment of innovations in two spheres: technological and social. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Strony
13--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Le Moyne College, Syracuse
autor
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Bastian, D. 2006. Modes of knowledge migration: Regional assimilation of knowledge and the politics of bringing knowledge into the region. European Planning Studies, Vol. 14, nr 5, s. 601-619.
  • Christensen, C.M. 2003. The Innovation's Solution, Boston: Harvard Business School Press.
  • Cooke, P. 2002. Knowledge Economies: Clusters, Learning and Cooperative Advantage, London: Routledge.
  • Cooke, P. 2004. Regional knowledge capabilities, embeddedness of firms and industry organisation: Bioscience megacentres and economic geography. European Planning Studies, Vol. 12, nr 5, s. 625-641.
  • De Bruijn, P. і A. Lagendijk. 2005. Regional innovation systems in the Lisbon strategy. European Planning Studies, Vol. 13, nr 8, s. 1153-1172.
  • Doz, Y. i G. Hamel. 1998. Alliance Advantage: The Area of Creating Value through Partnering, Cambridge: Harvard Business School Press.
  • Governa, F. і С. Salone. 2005. Italy and European spatial policies: Polycentrism, urban networks and local innovation practices. European Planning Studies, Vol. 13, nr 2, s. 265-283.
  • Hamel, G. 2006. The why, what and how of management innovation. Harvard Business Review, Vol. 84, nr 2, s. 72-83.
  • Hamel, G. 2007. The Future of Management, Boston: Harvard Business School Press.
  • Hertog, P.D., Bergman, E.M. і in. (red.). 2001. Innovative Clusters: Drivers of National Innovation Systems, Paris: OECD.
  • Hilpert, U. 2003. Regionalisation of Globalised Innovation, New York: Routledge.
  • Hughes, K. 2005. Building the Next American Century: The Past and Future of American Competitiveness, Washington: Woodrow Wilson Center Press.
  • Jaumotte, E і N. Pain. 2005. Innovation in the Business Sector. Economics Department Working Paper. Paris: OECD.
  • Johnson, C. 1993. Comparative capitalism: The Japanese difference. California Management Review, Vol. 35, nr 4, s. 51-67.
  • Kanter, R. 2006. Innovation: The Classic Traps. Harvard Business Review, Vol. 84, nr 11, s. 72-83.
  • Kelley, T. 2004. The Art of Innovation, London: Profile Books.
  • Kim, W.C. i R. Mauborgne. 2005. Blue Ocean Strategy, Boston: Harvard Business School Press.
  • Kuhn, T. 1970. The Structure of Scientific Revolutions, Chicago: The University of Chicago Press.
  • Lall, S. 2002. Linking FDI and technology development for capacity building and strategic competitiveness. Transnational Corporations, Vol. 11, nr 3, s. 39-88.
  • Lester, R.K. i M.J. Piore. 2004. Innovation: the Missing Dimension, Cambridge: Harvard University Press.
  • Lundquist, P. i D. Power. 2002. Putting Porter into practice? Practices of regional cluster building: evidence from Sweden. European Planning Studies, Vol. 10, nr 6, s. 685-704.
  • Lundvall, B.A. (red.) 1992. National Systems of Innovation: Towards a Theory of Innovation and Interactive Learning, London: Pinter Publishers.
  • Markusen, A. 1996. Sticky places in slippery space: A typology of industrial districts. Economic Geography, Vol. 72, nr 3, s. 293-313.
  • McKendrick, D., Doner, R. i S. Haggard. 2000. From Silicon Valley to Singapore, Stanford: Stanford University Press.
  • National Governors Association. 2002. A Governor's Guide to Cluster-Based Economic Development, http://www.nga.org.
  • Nauwelaers, C. і A. Reid. 2002. Learning innovation policy in a market-based context: process, issues and challenges for EU candidate-countries. Journal of International Relations and Development, Vol. 5, nr 4, s. 357-379.
  • Ohmae, K. 2005. The Next Global Stage, New Delhi: Pearson Education.
  • Okimoto, D. 1989. Between MITI and the Market, Stanford: Stanford University Press.
  • Rochlin, D. 2006. Hunter or Hunted? Technology, Innovation, and Competitive Strategy, Mason: Thomson.
  • Silva, R. 2005. Best Buy's New Customer Profile Strategy, http://hometheater.about.com.
  • Tushman, M.L. і C.A. O'Reilly. 1997. Winning through Innovation: A Practical Guide to Leading Organizational Change and Renewal, Boston: Harvard Business School Press.
  • Young, T. 2007. Innovation as the essential ingredient in American economic growth and future survival, w: Taplin, R. (red.) Innovation and Business Partnering in Japan, Europe, and the United States, s. 70-85, Abingdon, Oxon: Routledge.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171358003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.