PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 | 6--20
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów elektronicznych w turystyce kulturowej na przykładzie muzeów i miejskich aplikacji mobilnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Electronic Media in the Cultural Tourism on the Example of Museums and City Mobile Applications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł skupia się na wykorzystaniu mediów elektronicznych w turystyce kulturowej, zwłaszcza na rozwiązaniach stosowanych w muzeach oraz aplikacjach mobilnych umożliwiających interaktywne zwiedzanie. Traktując o przeobrażeniach misji współczesnych muzeów omawia on stosowane techniki informacyjne i komunikacyjne, począwszy od informacji i promocji w Internecie, po elektroniczne udogodnienia ekspozycji interaktywnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on the use of electronic media in cultural tourism, especially on solutions applied in museums and mobile applications enabling interactive sightseeing. Discussing transformations of the mission of contemporary museums, it analyzes applied ICT tools starting from the promotion on the Internet to electronic interactive exhibition facilities. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Avouris N., 2011, Learning through Games in Museums, 5th European Conference on Game Based Learning www.academic-conferences.org/pdfs/avourisecgbl2011.pdf (27.02.2015)
  • Bandelli A., 2010, Virtual spaces and museums, [in] R. Parry (ed.), Museums in a digital age, Routledge, miasto wydania, s. 148-152
  • Bigné E., Sanz S., Ruiz C., Aldás J., 2010, Why Some Internet Users Don't Buy Air Tickets Online, [in:] Information and Communication Technologies in Tourism, Springer, s. 209-221
  • Buhalis D., Jun S.H., 2011, E-tourism, Goodfellow Publishers Limited, Woodeaton, Oxford
  • Bolek C., Papińska-Kacperek J., 2014, Modern IT Tools Supporting Individual Tourist Project, "European Scientific Journal", 9 (2), s. 443-448
  • D'Amico G., Del Bimbo A., Ferracani A., Landucci L., Pezzatini D., Santi L., 2011, RFID-based Solutions for User Profiling in Interactive Exhibits, Multimedia (ISM), IEEE International Symposium, s. 216-221
  • Derek M., 2013, Turystyka poza utartym szlakiem - nowy model turystyki miejskiej, "Turystyka Kulturowa", 9, s. 5-17
  • Działalność instytucji kultury w Polsce w 2013 r., GUS, 2014, s. 6
  • Emmanouilidis C., Koutsiamanis R.A., Tasidou A., 2013, Mobile Guides: Taxonomy of Architectures, Context Awareness, Technologies and Applications, "Journal of Network and Computer Applications", 36 (1), s. 103-125
  • Garín-Muñoz T., Pérez-Amaral T., 2011, Internet Usage for Travel and Tourism. The Case of Spain, "Tourism Economics", 17 (5), s. 1071-1085
  • Hsi S., Fait H., 2005, RFID Enhances Visitors' Museum Experience at the Exploratorium, "Communications of the ACM", 48 (9), s. 60-65
  • Kaczmarek S., 2013, Historia architektury i sztuki w kontekście sposobu jej poznawania przez turystów, "Turyzm", 23/2, s. 9-15
  • Krakowiak B., 2011, Ewolucja polskich placówek muzealnych - muzea wczoraj, muzea dziś, muzea jutra, [w:] B. Włodarczyk (red.), Turystyka. Księga jubileuszowa w 70. rocznicę urodzin Profesora Stanisława Liszewskiego, Wyd. UŁ, Łódź, s. 351-363
  • Krakowiak B., 2013, Miejsce muzeów w turystyce kulturowej w Polsce, "Turyzm", 23/2, s. 23-33
  • Laskowski M., Rawski M., Szadura P., 2013, Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w życiu codziennym, "Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Środowiska", s. 37-40
  • McTavish L., 2006, Visiting the Virtual Museum: Art and Experience Online, [w:] J. Marstine (ed.), New Museum Theory and Practice: An Introduction, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, UK, s. 226-246, doi: 10.1002/9780470776230.ch9 (5.03.2015)
  • Michalska-Dudek I., 2007, Technologie informatyczne wspierające funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych, [w:] A. Rapacz (red.), Przedsiębiorstwo turystyczne, Difin, s. 163-186
  • Mika M., 2007, Charakterystyka wybranych form turystyki, [w:] W. Kurek (red.), Turystyka, PWN, Warszawa, s. 210-212
  • Mikos v. Rohrscheidt A., 2008, Turystyka kulturowa - wokół definicji, "Turystyka Kulturowa", 1, s. 4-21
  • Mitsche N., Reino S., Knox D., Bauernfeind U., 2008, Enhancing Cultural Tourism E-Services Through Heritage Interpretation, "Information and Communication Technologies in Tourism", s. 418-429
  • Norman D., 2001, The future of Education: Lessons Learned from Video Games and Museum Exhibits; www.jnd.org/dn.mss/the_future_of_educat.html (27.02.2015)
  • Nowacki M., 2012, Atrakcje turystyczne: koncepcje, stan, determinanty zadowolenia osób zwiedzających, Wyd. AWF w Poznaniu, Poznań
  • Papińska-Kacperek J., 2012, Analiza wybranych modeli biznesowych gospodarki elektronicznej XXI wieku, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", 87, s. 315-325
  • Papińska-Kacperek J., 2013a, E-Tourism Serivces in Polish Tourists' Opinions, "Problems of Management in the 21st Century", 7, s. 33-38
  • Papińska-Kacperek J., 2013b, Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce, Wyd. UŁ, Łódź
  • Park H.Y., 2013, Heritage tourism, Routledge
  • Parry R. (red.), 2010, Museums in a digital age, Routledge
  • Pawlicz A., 2012, E-turystyka, PWN
  • Pawłowska A., Matoga Ł., 2014, Wirtualne muzea w Internecie - forma promocji i udostępniania dziedzictwa kulturowego czy nowy walor turystyczny?, "Turystyka Kulturowa", 9, s. 46-58
  • Piechota N., 2014, Lokalizacyjna aplikacja mobilna jako narzędzie badań ruchu turystycznego w miastach, "Studia Oeconomica Posnaniensia", 2/1 (262), s. 115-133
  • Richards G., 1996, Cultural Tourism in Europe, CABI International, Wallingford
  • Richards G., 2014, Tourism trends: The Convergence of Culture and Tourism, www.academia.edu (5.03.2015)
  • Różańska R., 2014, Muzeum bez strony internetowej? O zgubnych skutkach braku promocji europejskich muzeów instrumentów muzycznych dla potencjału turystyczno-kulturowego tych instytucji, "Turystyka Kulturowa", 10, s. 52-64
  • Schavemaker M., 2011, Is Augmented Reality the Ultimate Museum App? Some Strategic Considerations, (in) N. Proctor (ed.), Mobile Apps for Museums. The AAM Guide to Planning and Strategy, AAM Press, Washington, s.46-55
  • Stasiak A., 2013, Produkt turystyczny w gospodarce doświadczeń, "Turyzm", 23/ 1,s. 29-38
  • Stefanik M., Kamel M., 2013, Muzea i wystawy interaktywne w Polsce - współczesna atrakcja turystyczna, "Turystyka Kulturowa", 8, s. 5-23
  • Urry J., 2007, Spojrzenie turysty, PWN, Warszawa
  • Yiannoutsou N., Avouris N., 2012, Mobile Games in Museums: From Learning through Game Play to Learning through Game Design, "ICOM Education", 23, s. 79-86
  • Zajadacz A., 2012, Turystyka osób niepełnosprawnych - ujęcie geograficzne, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171358509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.