PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | listopad | 18--19
Tytuł artykułu

Analiza wybranych podejść badawczych, opisujących proces ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw, w celu wyróżnienia cech uniwersalnego modelu internacjonalizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dzisiejszych czasach wiele przedsiębiorstw nie ogranicza obszaru własnej aktywności do rynku lokalnego, lecz dokonuje ekspansji międzynarodowej. Celem takiej działalności jest zdobycie lepszej pozycji konkurencyjnej, dzięki wykorzystaniu szans oferowanych przez inne rynki. W literaturze przedmiotu istnieją liczne opracowania dotyczące typów zachowań przedsiębiorstw, które swój rozwój wiążą z zagranicą. Każde z nich wnosi pewien wkład w dorobek teoretyczny z zakresu procesu umiędzynaradawiania, nie tłumacząc jednak wszystkich wątpliwości. Brak więc koncepcji w sposób całościowy wyjaśniającej ekspansję zagraniczną przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
18--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Gorynia M (red.), Fonfara K. i Schroeder J., 2000, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Gorynia M., 2007, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359413

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.