Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Mentoring for Small and Medium Sized Companies: Necessary Supporting Tool in the Crisis Time
Języki publikacji
Abstrakty
Dobre praktyki naszych zachodnich sąsiadów w mentoringu zachęcają do wdrażania tej usługi wsparcia wśród MŚP w Polsce. Mentor jest w stanie stworzyć długotrwałą relację z firmą i relacja ta może być owocna dla rozwoju firmy w przyszłości. Relacje podlegają zmianom i rozwojowi. Ponieważ przedsiębiorcy nie znają wsparcia mentorskiego i nie potrafią dyskutować własnych sukcesów i problemów, szczególnie w czasie kryzysu finansowego nie wspominają nic na temat problemów i zagrożeń stojących przed ich firmami. Oczywisty jest fakt, że brak kultury dzielenia się wiedzą w ramach jednej firmy jest przenoszony na zewnątrz na kontakty i relacje z potencjalnymi mentorami - ludźmi otwartymi na wspieranie mniej doświadczonych MŚP. Pomysł mentoringu jest dobrym rozwiązaniem pozwalającym na zdobywanie wiedzy i dzielenie się nią z innymi. Naukowcy, którzy zajmują się korzyściami wynikającymi z zarządzania wiedzą, twierdzą, że dostęp do wiedzy ma duży wpływ na zwiększanie efektywności firmy, na ograniczenie jej kosztów. (abstrakt autora)
Good practices in mentoring of our western neighbors encourage to implement this individual support service among Polish SMEs. A mentor is capable to create the long lasting relation with the company and it can be fruitful for its development in the future. The relations also can be modified and can be developed. Since entrepreneurs do not know mentoring support and cannot discuss its own successes and problems, especially in the time of financial crisis will not say anything on their problems and threats. It is obvious that a lack of the culture of sharing knowledge within the company will be transferred outside - for the contacts and relations with the potential mentors - people open for supporting less experienced SMEs. The idea of mentoring is a good solution for getting from and sharing knowledge with others. The researches of the profits coming from the management of knowledge say that the access to the knowledge has a great influence for the higher effectiveness of the company, the limits of its costs. (author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
145--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- D. Audretsch, Entrepreneurship: Survey of the Literature, Institute for Development Strategies, Indiana University & Centre for Economic Policy Research (CEPR), London 2002, s. 6.
- http://ec.europa.eu/polska/news/090707_mikrokredytem_w_kryzys_pl.htm (czerwiec 2009).
- http://biznews.pl/index.php/media/0/593 (czerwiec 2009).
- http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/wiadomosci/wdrazanie+funduszy+strukturalnych/ antykrysowe_dzialnia_MRR.htm (czerwiec 2009).
- R. Krool, Kryzys finansowy to skutek kryzysu przywództwa managerów i polityków, Bankier. pl, grudzień 2008 r.
- . Westanmo, Mentoring in an Entrepreneurial Settings: The Mentor's Perspective, Swedish School of Economics, 2000.
- Mentoring w działaniu. Poradnik praktyczny, red. D. Megginson, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa 2008.
- Guidelines for Mentoring @ I3P, materiały własne Inkubatora I3P, Turyn 2009, tłum. Izabela Kowalczyk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359565