PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 5 (CD) | 60--69
Tytuł artykułu

Sytuacje kryzysowe a zmiany organizacyjne w małych firmach

Warianty tytułu
Crisis Situations and Organizational Changes in Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reakcje przedsiębiorstw na sytuacje kryzysowe mogą mieć różny charakter. Do ważnych sposobów przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym oraz wychodzenia z kryzysu należy zaliczyć zmiany organizacyjne. Zmiany takie mogą podwyższyć sprawność działania firmy a przez to pozwalają na zwiększenie jej odporności na kryzys. W artykule podjęto ten problem na przykładzie małych przedsiębiorstw, które z uwagi na niski potencjał kadrowy i majątkowy charakteryzują się dużą podatnością na kryzys. Celem artykułu jest określenie zależności pomiędzy sytuacjami kryzysowymi, a zmianami organizacyjnymi. Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w małych i średnich firmach z Polski Centralnej stwierdzono, że rodzaj wprowadzanych zmian organizacyjnych jest zależny od etapu sytuacji kryzysowej. (abstrakt oryginalny)
EN
Enterprises' reactions to crisis situations can have different nature. One way to counteract crisis situations and get out from the crisis is organizational change. Such changes can increase efficiency of the company's activity and thereby allow to increase crisis resistance. In article this problem is considered on example of small enterprises as they tend to exhibit great susceptibility to crisis because of low personnel and financial potential. Aim of this article is to determine the relationship of crisis situations and organizational changes. On the basis of surveys research conducted in small and medium enterprises in Central Poland it is assumed that type of introduced organizational changes is dependent on phase of crisis situation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
60--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Czekaj, J. (2013). Metody organizatorskie w doskonaleniu systemu zarządzania. Warszawa: Wydawnictwo WNT.
  • Lachiewicz, S., Matejun, M. (2012). Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami W: Matejun M. (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i ćwiczeniach, Warszaw: Difin.
  • Mikołajczyk, Z. (2002). Zarządzanie procesem zmian w organizacjach. Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego.
  • Mitroff, J.J., Pearson, Ch.M. (1998). Zarządzanie sytuacją kryzysową, czyli jak uchronić firmę przed najgorszym. Warszawa: Business Press.
  • Poznańska, K., Schulte-Zurhausen, M. (1994). Kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw, Przegląd Organizacji, Nr 2.
  • Walecka, A. (2011). Motywowanie pracowników w czasie kryzysu w przedsiębiorstwie. W: S. Lachiewicz, K. Szymańska, A. Walecka (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach, Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171359695

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.