PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4, CD 3 | 2677--2686
Tytuł artykułu

Bus Running time Onto Sections with Designated Bus Lanes Modelling

Autorzy
Warianty tytułu
Modelowanie czasu przejazdu autobusów na ciągach komunikacyjnych z wydzielonymi pasami ruchu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Pasy dla autobusów są coraz częściej wydzielane w polskich miastach. Aby stosowane rozwiązania gwarantowały wysoką efektywność funkcjonalną, niezwykle istotne znaczenie ma precyzyjne określenie czasu przejazdu autobusów już na etapie planowania inwestycji. W niniejszym referacie przedstawiono zdarzeniowy model przejazdu ciągu komunikacyjnego z pasem autobusowym. Omówiono najważniejsze procesy ruchu zachodzące podczas przejazdu ciągu: czas przejazdu odcinka międzyprzystankowego, czas oczekiwania na możliwość wjazdu na przystanek, czas wymiany pasażerów oraz czas oczekiwania na możliwość odjazdu. Przedstawiono wyniki estymacji wartości przeciętnych powyższych elementów. Model może być wykorzystywany do analiz warunków pracy pasów autobusowych w warunkach krajowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Designated lanes for public transport buses are more and more often used in Polish cities. Already in the planning phase of the investment process, it is very important to precisely determine the running time of buses on designated lanes, to make these solutions more effective. This paper presents an event-driven model of bus travel time on the transport route with a bus lane. In the paper the following are discussed: the most important processes of bus travel, especially running time between stops, waiting time for possibility of reaching the stop, alighting and boarding time, and waiting for possibility of departure from the stop. There are also results of the estimation of average values of each component of the model. The presented model may be used to analyses on bus lanes operation in the national conditions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2677--2686
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • [1] Bauer M.: Simulation Model of a Bus Line in Changing Traffic Conditions. The Fifth International Conference on Advances in System Simulation SIMUL 2013; October 27 - November 1, 2013 - Venice, Italy, pp. 29-35.
  • [2] Bauer M.: Application of GPS Technology to Evaluate the Quality of Public Transport. Acta Technica Jaurinensis Series Transitus, Vol. 6. No. 3. 2013, pp. 11-23.
  • [3] Diab E.I., El-Geneidy A.M.: Variation in bus transit service: understanding the impacts of various improvement strategies on transit service reliability. Public Transp (2013) 4, pp. 209-231.
  • [4] Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M.: Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2008.
  • [5] Janecki R., Krawiec S., Sierpiński G.: Publiczny transport zbiorowy jako kluczowy element zrównoważonego systemu transportowego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Silesia. Sposób na Metropolię. Idee a społeczne oczekiwania wobec projektu utworzenia śląsko-zagłębiowskiej metropolii. UM Katowice 2010, s. 105-132.
  • [6] Krawczyk G., Rozwałka M.: Priorytety w sterowaniu ruchem zbiorowej komunikacji autobusowej. Logistyka nr 4/2010.
  • [7] Molecki A.: Wpływ ograniczeń zewnętrznych na przepustowość przystanku. TTS Technika Transportu Szynowego, R. 13, nr 9/2007, s. 42-46.
  • [8] Molecki A., Sobota A.: Zależność czasu wymiany pasażerów autobusu od liczby pasażerów korzystających z przystanku. Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe, R. 9, nr 5/2008, s. 20-23.
  • [9] Ping Z., Zhiheng L., Meng L.: Real-time Arterial Performance Measurement UsingBRT Probe Data and Signal Timing Data. Journal Of Transportation Systems Engineering And Information Technology, Vol. 12, Issue 3, June 2012, s. 24-30.
  • [10] Rudnicki A., Starowicz W.: Transport miejski - ekspertyza do Polityki Transportowej Państwa i Narodowej Strategii Rozwoju Transportu. Transport Miejski i Regionalny nr 7,8/2005, s. 2-32.
  • [11] Vuchic V. R.: Urban Transit. Operations, Planning and Economics. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2005.
  • [12] Żochowska R., Karoń G.: Przegląd literatury na temat zjawiska kongestii i zakłóceń ruchu w systemie transportowym miasta w aspekcie modelowania podróży. Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału SITK w Krakowie, seria: Materiały konferencyjne nr 2(98)/2012, Kraków 2012.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.