PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 376 Zrównoważony rozwój organizacji - odpowiedzialne zarządzanie | 115--126
Tytuł artykułu

Analiza doboru partnerów w kreowaniu usług poprzez wykorzystanie map grup strategicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Partners Selection in Service Creation Using Strategic Groups Maps
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współtworzenie usług wpisuje się w coraz częściej obowiązujący w naukach o zarządzaniu paradygmat sieciowy. Zróżnicowane usługi to wymóg dzisiejszego klienta, który oczekuje kompleksowości, np. wczasy to samolot w obie strony, transfer do hotelu i z powrotem, wyżywienie, usługa noclegowa, wycieczki fakultatywne. Autorka przypuszcza, że dobór partnerów do współpracy przy tworzeniu kompleksowych usług jest przypadkowy, na czym cierpią klienci i reputacja firmy. By uniknąć przypadkowości, podmioty, myśląc strategicznie, a więc długoplanowo powinny korzystać z metod wykorzystywanych w analizie strategicznej. Do takich zalicza się m.in. mapy grup strategicznych. Metoda ta ma charakter poznawczy i praktyczny. Celem artykułu jest przedstawienie sposobu tworzenia takich map dla podmiotów świadczących usługi, niezbędnych do zaspokojenia potrzeb turystów oraz prezentacja wybranych map grup strategicznych.(abstrakt oryginalny)
EN
Co-creation of services has become part of network paradigm which is increasingly effective in management sciences. Differentiated services is a requirement for today's customer who expects complexity, such as a holiday means return flight, shuttle service to and from a hotel, food, service accommodation, excursions. The author thinks that the selection of partners for cooperation in the creation of comprehensive services is accidental, which is bad for customers and the reputation of a company. To avoid randomness, thinking strategically entities should use methods from the strategic analysis. These include, among others, maps of strategic groups. This method is cognitive and practical. The purpose of this article is to show how to create such maps for providers of services, necessary to meet the needs of tourists and the presentation of selected maps of strategic groups.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąkowska-Morawska U., Poziom obsługi klienta jako kryterium tworzenia łańcucha dostaw w sektorze usług, Zeszyty Naukowe Organizacja i Zarządzanie, Politechnika Łódzka, zeszyt 54, Łódź 2013.
  • Czakon W., Paradygmat sieciowy, "Przegląd Organizacji", 2011, nr 11.
  • Czakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • Gadde L.E., Hakansson H., Supply Network Strategies, John Wiley& Sons, Chichester 2001.
  • Gieryszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.
  • Gołembska E., Podstawy logistyki, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2000.
  • Jarillo J.C., Strategic Networks, Creating the Borderless Organization, Butterworth-Heinemann, Oxford 2002
  • Jarillo J.C., On Strategic Networks, "Strategic Management Journal" 1998, no. 9.
  • Lambert D.M., Knemeyer A.M., Partnerstwo w ramach łańcucha dostaw, [w:] Zarządzanie łańcuchem dostaw, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
  • Lambert D.M., Emmelhainz M.A., Gardner J.T., Developing and Implementing Supply Chain Partnerships, "International Journal of Logistics Management" 1996, vol. 7, no. 2.
  • Łupicka A., Sieci logistyczne, teorie, modele, badania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • McNamara G., Deephouse D.L., Luce R.A., Competitive positioning within and across a strategic group structure: the performance of core, secondary, and solitary firms, "Strategic Management Journal", February 2003, no. 24.
  • Norton S., L'entreprise compétitive au future, Les éditions d'Organisation, Paris 1995.
  • Porter M.E., The structure within industries and companies' performance, "Review of Economics and Statistics" 1979, vol. 61.
  • Rutkowski K., Wpływ mega trendów na zarządzanie łańcuchem dostaw - przykład PEAK OIL, [w:] Strategie i logistyka w sektorze usług. Logistyka w nietypowych zastosowaniach, red. J. Witkowski, A. Baraniecka, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 234, Wrocław 2011.
  • Song X., Huang G., Tourism supply chain management: A new research agenda, "Tourism Management" , June 2009, vol. 30, issue 3.
  • Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje, procedury, doświadczenia, PWE, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.