PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 10, cz. 1 Finansowe i organizacyjne aspekty kooperacji nauki i lokalnej przedsiębiorczości | 149--158
Tytuł artykułu

Narzędzia i systemy zarządzania jakością w procesie doskonalenia jakości towarów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tools and Quality Management Systems in the Process of Improving the Quality of Goods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej publikacji jest scharakteryzowanie najważniejszych narzędzi, systemów i koncepcji zarządzania jakością, których implementacja może w dużej mierze przyczynić się do uzyskania optymalnego poziomu jakości towarów, zgodnych ze standardami przyjętymi przez przedsiębiorstwo i w pełni uwzględniających wymagania klientów. Zaprezentowane w pracy koncepcje mogą przynieść przedsiębiorstwom wymierne korzyści, usprawniając zarówno cały proces produkcji, dystrybucji, jak i samą jakość towarów. (fragment tekstu)
EN
Full focus on customer needs and improve production processes is the main goal of modern methods, systems and tools of quality management. In addition, implementation of modern concepts of quality management allows systematically and continuously improve and perfect the most important processes in the organization, which directly translates into an increase in the quality of manufactured goods, and minimizing the number of non-compliances. Therefore, it is recommended that traders who take care of the quality of goods consider the advisability of implementing their guidelines. The purpose of this paper is to characterize the most important tools, systems and concepts of quality management, implementation of which could largely contribute to get an optimal level of quality goods that are consistent with the standards adopted by the company and fully taking into account the requirements of the customers. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Bieniek D. (2006), Kaizen - efektywność w polskich warunkach, "Rynek Tworzyw", nr 6.
  • Bugdol M., Jedynak P. (2012), Współczesne systemy zarządzania. Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko, Helion, Gliwice.
  • Detyna B. (2011), Zarządzanie jakością w logistyce, Wyd. PWSZ im. Angelusa Silesiusa, Wałbrzych.
  • Dudek M., Byzdra P. (2013), Klasyfikacja wybranych narzędzi produkcji w klasie światowej [w:] Inżynieria produkcji, problemy jakości i zarządzanie produkcją, Wyd. Naukowe Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej, Bielsko Biała.
  • Hamrol A., Mantura W. (2005), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  • Imai M. (1986), Kaizen: The key to Japan's competitive success, McGraw-Hill, New York.
  • Jakimowska A. (2010), Rola jakości w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora AGD, "Problemy Jakości", nr 9.
  • Karaszewski R. (2006), Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Dom Organizatora, Toruń.
  • Łunarski J. (2008), Zarządzania jakością. Standardy i zasady, WNT, Warszawa.
  • Łunarski J. (2011), Zintegrowane systemy zarządzania. Wspomaganie zarządzania systemami standardowymi, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
  • Myszewski J. (2005), Po prostu jakość, WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa.
  • Rushton A., Croucher P., Baker P. (2010), The handbook of logistics & distribution management, Kogan Page, London.
  • Sikora T. (2010), Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
  • Skrzypek E. (2010), KAIZEN, "Problemy Jakości", nr 7.
  • Urbaniak M. (2010), Kierunki doskonalenia systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Wolniak R., Skotnicka B. (2008), Metody i narzędzia zarządzania jakością. Teoria i praktyka, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Zimon D., Gawron-Zimon Ł. (2014), Wykorzystanie metody QFD do doskonalenia logistycznej obsługi klienta [w:] R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, Opole.
  • Zimon D. (2014), ISO 9004:2009 czyli zarządzania ukierunkowane na trwały sukces a specyfika małych i średnich organizacji, "Problemy Jakości", nr 1.
  • Zimon D., Sikora T. (2013), Czynniki decydujące o wdrożeniu systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001 w małych i średnich organizacjach handlowych, "Towaroznawcze Problemy Jakości", nr 4.
  • Żabicki D. (2011), Proces zatwierdzanie części do produkcji PPAP, "Zarządzanie Jakością", nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.