PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4, CD 3 | 2791--2800
Tytuł artykułu

Impact of Changes in Multi-functional Character of a Housing Estate on the Modal Split

Warianty tytułu
Wpływ zmian stopnia wielofunkcyjności osiedla mieszkaniowego na podział zadań przewozowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule podjęto temat wpływu stopnia wielofunkcyjności wybranego osiedla mieszkaniowego na zmiany podziału zadań przewozowych. Scenariusze rozwoju osiedla uwzględniały zmienne wartości liczby mieszkańców, 3 wartości stopnia wielofunkcyjności osiedla oraz 2 wartości procentowej liczby miejsc pracy w osiedlu wykorzystywaną przez jego mieszkańców. W analizie skorzystano z dostępnego modelu udziału ruchu pieszego w zależności od odległości dojścia pieszego oraz z dopasowanych modeli udziału transportu zbiorowego w podróżach zmotoryzowanych w zależności od czynników struktury osiedla. Zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym oceniono pod kątem ich wpływu na wielkość generowanych przez osiedle mieszkaniowe podróży w motywacji "dom-praca-dom" przez osiedle mieszkaniowe oraz na udział poszczególnych środków transportu (ruchu pieszego, autobusu i samochodu osobowego). (abstrakt oryginalny)
EN
The paper investigates the impact of a multi-functional character of the selected housing estate on changes in the modal split. The estate development scenarios took into consideration variable values of the number of residents, three values of the estate's multi-functionality degree, and two percentage values of the number of job opportunities within the estate taken up by its residents. The analysis made use of an available pedestrian traffic share model depending on the walking distance and of the fitted models of the public transport share in motorised travel depending on the estate structure factors. The changes in the spatial development were evaluated in terms of their impact on the value of the travel generated by the housing estate in the homework-home motivation and on the share of individual mode of transports (walking, bus, and passenger car). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2791--2800
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Technology
Bibliografia
  • [1] Banister D.: Unsustainable transport - City transport in the new century, Routledge, Taylor&Francis Group, 2005 r., str. 111.
  • [2] Chmielewski J.M.: Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010r., str. 127.
  • [3] Faron A.: Wpływ wybranych czynników struktury funkcjonalno - przestrzennej miasta na podział zadań przewozowych, Praca doktorska, Politechnika Krakowska, Kraków, 2014, zasoby Biblioteki Politechniki Krakowskiej w wersji elektronicznej, str. 100.
  • [4] Pracownia Badań Społecznych w Sopocie na zlecenie UM Kraków: KBR 2003, Tom I i II, Kompleksowe Badania Ruchu dla Miasta Krakowa oraz Moduł: Modelowanie ruchu - Przetwarzanie wyników badań, oraz baza danych, Sopot, Sierpień 2004 r..
  • [5] Rudnicki A.: Polityka rozwoju przestrzennego a zatłoczenie komunikacyjne, XIV Konferencja Naukowo - Techniczna - Skuteczne zmniejszenie zatłoczenia miasta, Poznań - Rosnówko, 24-26.06.2009 r.
  • [6] Song Y.: Impacts of Urban Growth Management on Urban Form: A Comparative Study of Portland, Oregon, Orange County, Florida and Montgomery County, Maryland.
  • [7] Zawada - Pęgiel K.: Wpływ rozwoju funkcji biurowych na przemianę struktury funkcjonalno - przestrzennej miast ze szczególnym uwzględnieniem Krakowa, Praca doktorska, Politechnika Krakowska, Kraków, 2013, zasoby Biblioteki Politechniki Krakowskiej w wersji elektronicznej, str. 36-37.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360505

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.