PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 4, CD 3 | 3029--3037
Tytuł artykułu

Microsimulation as a Tool for Evaluation of Infrastructure and operational concept alternatives in a Complex Railway Node

Warianty tytułu
Mikrosymulacja jako narzędzie do oceny możliwości przebudowy infrastruktury kolejowej i koncepcji obsługi złożonego węzła kolejowego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Brno jest jednym z najważniejszych węzłów kolejowych w Czechach. Zostały opracowane dwie strategie jego przebudowy, różniące się przede wszystkim położeniem stacji pasażerskiej Brno hl.n. Pierwszą możliwością jest utrzymanie aktualnej pozycji, drugą umieszczenie jej w nowym miejscu nad rzeką Svitava. Pierwszym etapem prac projektowych było dostosowanie prognozowanej przez zarządcę infrastruktury wielkości przewozów pasażerskich i towarowych do krótko-, średnio- i długofalowych planów przewoźników i zamawiających przewozy, tzn. również do sytuacji po uruchomieniu linii dużych prędkości. Obie strategie zostały doprowadzone do wzajemnie porównywalnej formy oraz była poddana analizie ich zgodność z prognozowaną wielkością przewozów. Następnie zostały zaproponowane zmiany w projekcie umożliwiające techniczną realizację przewozów po aktualizacji prognoz. Wyniki porównano pod względem kosztów realizacji i niezawodności za pomocą metod statystycznych z wykorzystaniem czasów zajętości, a także za pomocą mikrosymulacji przewidywanego ruchu włącznie z wzięciem pod uwagę ograniczeń ruchowych związanych z utrzymaniem i awariami. (abstrakt oryginalny)
EN
Brno is one of the most important railway junctions in the Czech Republic. Two strategies of its reconstruction have been developed, differing primarily in the position of the passenger station either in the location of the current station or by the river Svitava. In the scope of the project is at first the actualization of the anticipated number of trains with the infrastructure manager, the train operating companies and the public authorities ordering services in passenger and cargo transport in the short, medium and long-term, including the construction of the high-speed lines. Both strategies are further developed into a comparable level and analyzed for compliance to the expected traffic volumes in each time perspective, represented with a peak timetable period schedule. Subsequently, the infrastructure modifications of both strategies ensuring the possibility of technical implementation of this updated traffic volume are proposed. The results are compared with the costs of implementation measures and the reliability of the operational concepts achieved on such infrastructure not only using the traditional static methods using the occupation times, but actually using microsimulation of the peak timetable period, including its robustness to typical maintenance outages and other disturbations. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3029--3037
Opis fizyczny
Twórcy
  • Czech Technical University in Prague
autor
  • Czech Technical University in Prague
Bibliografia
  • [1] Baudyš, K. Drábek, M. Janoš, V. Michl, Z. Pospíšil, J.: Configuration of railway junction on Czech railway network, In: Abstracts of the 70. International Scientific & Practical Conference "The Issues and Prospects of railway transport development". Dnipropetrovsk: DIIT, 2010, p. 109-111.
  • [2] Janoš V. Baudyš K. Michl Z. Pospíšil J.: Timetable Engineering in Railway Transport in the Czech Republic, Trans & Motauto 2010 [CD-ROM]. Sofija: Scientific-technical union of mechanical engineering, 2010, ISSN 1313-0226.
  • [3] Janoš V. Baudyš K. Polák O.: Evaluation of a new timetable concept on the track Praha - Kladno using a simulation tool, Proceedings of the International Scientific Conference MOSATT 2009 - Modern Safety Technologies in Transportation. Košice: Slovak Transport Society at the Slovak Academy of Sciences, 2009, p. 219-225. ISBN 978-80-970202-0-0.
  • [4] Janoš, V. Baudyš, K., Development of Periodic Timetable in the Czech Republic, In: Road and Rail infrastructure II. Zagreb: University of Zagreb, 2012, p. 869-873. ISBN 978-953-6272-49-5.
  • [5] Janoš, V. Baudyš, K., System Development Of Public Railway Service And Open Access In The Czech Republic, Symposium Proceedings EURO ŽEL 2012. ŽILINA: ŽILINSKÁ UNIVERZITA, 2012, p. 135-141. ISBN 978-80-263-0242-1.
  • [6] Polák O.: Exemplary construction of a train diagram using computer aided simulation, Diploma Thesis (Ing.), Department of Logistic and Transportation Processes, Faculty of Transportation Sciences, CTU/ČVUT Prague, 2005,
  • [7] Pospíšil, J. Michl, Z.: Harmonization of train and bus service in the corridor of Plzeň - Žihle, Systemy Transportowe. Katowice: Wydział Transportu, Politechniki Śląskiej, 2011, p. 49-50. ISBN 978-83- 926923-3-1.
  • [8] Sojka M.: Simulation of Operation Concept on Critical Railway Infrastructure Elements, Diploma Thesis (Ing.), Department of Logistic and Transportation Processes, Faculty of Transportation Sciences, CTU/ČVUT Prague, 2010.
  • [9] Sojka, M. Baudyš, K. Janoš, V., Simulation of Operation Concept under Reduced Railway Infrastructure Capacity, Proceedings of the International Scientific Conference Modern Safety Technologies in Transportation. Košice: SUPREMA Ltd., 2011, p. 387-392. ISBN 978-80-970772-0-4.
  • [10] User's Manual to Opentrack 1.6, OpenTrack Railway Technology Ltd., Zürich, 2010.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.